A Model S-sel szerzett tapasztalatait használta fel a már nem gyártott Roadster továbbfejlesztésénél a Tesla, az átépítő készletként megrendelhető csomag nagyobb hatótávot eredményez.
A Lotus alapokra épülő Roadster volt a Tesla Motors első modellje, és bár a Model S hozta meg az igazi népszerűséget az amerikai márka számára, a kétüléses sportkocsit sem hanyagolják el. Már nem gyártják az autót, de átépítő készletként hamarosan megrendelhető lesz hozzá az a 3.0-s csomag, amely nagyobb kapacitású akkumulátorának és számos más módosításnak köszönhetően hosszabb hatótávolságot eredményez.
2008-ban nagyon modernnek számított a Roadster lítiumion akkumulátora, de a Model S-sel szerzett tapasztalatok felhasználásával még hatékonyabb telepet fejlesztett ki a Tesla. Az akkumulátor az eredetinél 31 százalékkal több energiát képes tárolni: 70 kilowattórás kapacitású. A hatékonyságot más módon is javítják: egy utólag felszerelhető légterelő-készlet 0,36-ról 0,31-re szorítja le a Roadster légellenállási együtthatóját, az új abroncsok pedig húsz százalékkal csökkentik a gördülési ellenállást.
Az eredmény a gyártó szerint negyven-ötven százalékos javulás a hatótávolságban az első Roadster modellhez képest, ami azt jelenti, hogy egy feltöltéssel akár négyszáz mérföldet, vagyis több mint 640 kilométert is képes megtenni a Tesla sportkocsija. A tavasztól rendelhető átépítő készlet hatékonyságát 2015 elején egy túrával bizonyítja a gyártó: egy feltöltéssel autóznak el San Franciscóból Los Angelesbe.
vagy olvasd digitális formában!