Téligumi-tesztünk első tapasztalatai száraz körülmények között
Beszámoló, 2015. január. 3.
Auto2

Könnyebb helyzetben vannak az autóvezetés iránt az átlagosnál jobban érdeklődők, ha új gumiabroncsra váltanak. Számukra ez a művelet amellett, hogy egy szükséges és költséges kiadás, még rejteget egy kis izgalmat is, hiszen hiába pontozzák különböző szempontok alapján a gumikat a tesztekben, az mindig csak az első méterek után derül ki, hogy az ő autójukon hogyan viselkedik és milyen változást jelent az előző szetthez képest az új abroncs.

 

 

Téligumi-tesztünk főszereplői, a Goodyear UltraGrip 9-es abroncsok egy energiatakarékos, 4 éves nyári gumit váltottak egy MINI Cooperen, és már a szakszervizben történt felszerelésük utáni első pár méteren több érdekességre is figyelmesek lettünk. Persze száraz körülmények között normál esetben két jó minőségű abroncs között nem lehet hatalmas különbség, viszont közvetlenül a csere után még az apróbb eltérések is jobban érezhetőek, amik persze idővel elillannak, amint megszokjuk az új szettet.

 

Menetkomfort, zaj, csillapítás

 

Érdemes odafigyelni az abroncsok guminyomására, mivel előfordulhat, hogy a gyári ajánlás felső értéke is már azzal jár, hogy az autó a szükségesnél keményebb lesz, jobban pattog, üt és zörög. Miközben ha egy középértéket vagy az alsó értéket választjuk, akkor ugyanaz az autó ugyanazzal az abronccsal sokkal puhábbá válik, megszűnhetnek bizonyos zörgések is, és a vezetés is kényelmesebbé válik.

 

További érdekes megfigyelés, hogy hiába mindössze 4 éves abroncsot váltottak az új Goodyear gumik, rögtön érzékelhető volt, hogy sokkal rugalmasabbak, frissebbek és az úthibákat is jobban tompítják. Tehát nem kell 8-10 évnek eltelnie, már egy pár éves gumi is sokat veszíthet a rugalmasságából egy újhoz képest.

 

Szintén az első száraz körülmények között végzett tesztünk tapasztalatai közé tartozik, hogy az UltraGrip 9-es abroncsok rendkívül halkak. Semmilyen zajnövekedést nem tapasztaltunk a nyári abroncsokhoz képest.

 

 

Az egyetlen negatívum, hogy hiába választottuk a nyárival megegyező méretű abroncsokat, a téli gumik oldalfalának kialakítása miatt érzékelhető volt, hogy kanyarokban, terhelés alatt az autó csekély mértékben, de vesztett a stabilitásából. Ha valaki erre különösen érzékeny, és a nyári abroncsaival megegyező stabilitást várna el télen is száraz körülmények között, akkor érdemes lehet a nyári abroncsoknál alacsonyabb oldalfalú gumit választani télre. Bár hozzá kell tenni, hogy ezzel egyúttal vállaljuk azt is, hogy az alacsonyabb oldalfal miatt az abroncs sérülékenyebb, drágább, és a csillapítása mérsékeltebb lesz.

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár