Az intelligens lézeres fényszórója az érdekessége annak az M4 Coupé tanulmányautónak, amelyet elektronikai szakkiállításon mutatott be a BMW.
Nem a menetteljesítményei, hanem fényszórója miatt érdekes az M4 Concept Iconic Lights tanulmányautó, amelyet a Las Vegas-i CES szórakoztatóelektronikai kiállításra vitt el a BMW. A német gyártó az i8-ban már elérhetővé tette a lézeres fényszórót, amelyet újabb funkciókkal látott el ebben a koncepcióautóban. A lézeres rendszer fénye nem csak tízszer erősebb, mint a hagyományos halogén, xenon vagy LED fényszóróké, hanem 600 méteres bevilágított távolsága is kétszerese a korábbi megoldásokénak. A természetes fehér fényű lámpák ráadásul 30 százalékkal kevesebb energiát is fogyasztanak.
Az M4 koncepció fényszórója további funkciókra is képes. A szembejövő és utolért autósok vakítását kamerás rendszer akadályozza meg, az infravörös kamerával működő éjjellátó pedig százméteres távolságból felismeri az út szélén tartózkodó embereket és állatokat, amit szintén a fényszóró kiegészítő fénye világít meg. A navigációs rendszer adataiból az autó azt is tudja, ha kanyarhoz vagy útszűkülethez kell igazítania a fénycsóvát.
A hátsó lámpák sem mindennapiak a prototípuson. Az OLED technológia segítségével ugyanis rendkívül kis helyigényű lámpatesteket valósítottak meg, amelyek szinte tetszőleges formában jeleníthetik meg a BMW-re jellemző L alakú hátsó világítást. A koncepció ezért sport módban sokkal koncentráltabb fényt bocsát ki hátrafelé. A BMW egyelőre nem árulta el, melyik típusában jelennek meg az új megoldások, de azt megerősítette, hogy hamarosan sorozatgyártásban is találkozhatunk a most bemutatott fényszórókkal.
DIGITÁLIS MAGAZIN