Terepre megy az Ariel
Hírek, 2015. január. 8.
AS

Elképesztő gyorsulásával és közvetlen vezethetőségével vált ismertté az Ariel Atom, amelyet most terepen használható változatban is elkészített a gyártó.

 

 

Nomad néven terepre szánt sportkocsit készített az Ariel. A nagy-britanniai manufaktúra a könnyű építésű, villámgyors Atommal vált népszerűvé világszerte, és ezt a koncepciót folytatja a márka legújabb típusa is.

 

 

A karosszériaelemek nélküli csővázas autó rendkívül kicsi, mindössze 3,22 méter hosszú, ugyanakkor 1,85 méter széles és 1,43 méter magas, a tengelytávja 2,45 méteres. A könnyű építésmódnak köszönhetően mindössze 670 kilogrammot nyom, ezért rendkívüli menetteljesítményekre képes. A motorja ezúttal is a Hondától származik, a 2,4 literes, négyhengeres, változó szelepvezérléses benzinmotor 238 lóerős teljesítményét 7200-as fordulaton adja le, a legnagyobb nyomatéka 300 newtonméter 4300-nál. A hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt, hátsókerék-hajtású Nomad ezzel aszfalton 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége 200 km/óra.

 

 

A homokjárók mintájára épült sportkocsi terepen is nagyon gyors tud lenni, hiszen 15 colos kerekeire 235/75-ös terepgumikat szereltek, és mivel nincsenek karosszériaelemei, elöl 71 fokos, hátul 82 fokos a terepszög. Akárcsak az Atom, úgy a látszattal ellentétben a Nomad is mindenben megfelel a közúti közlekedés szabályainak, hiszen fényszóróval, irányjelzővel, visszapillantó tükörrel és katalizátorral is felszerelték. Az opciós listán 18 colos kerekeket, sárfogókat és csomagrögzítőt találunk, de a szélvédő is feláras tétel a 38 ezer eurós alapárú Arielen.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár