Elképesztő gyorsulásával és közvetlen vezethetőségével vált ismertté az Ariel Atom, amelyet most terepen használható változatban is elkészített a gyártó.
Nomad néven terepre szánt sportkocsit készített az Ariel. A nagy-britanniai manufaktúra a könnyű építésű, villámgyors Atommal vált népszerűvé világszerte, és ezt a koncepciót folytatja a márka legújabb típusa is.
A karosszériaelemek nélküli csővázas autó rendkívül kicsi, mindössze 3,22 méter hosszú, ugyanakkor 1,85 méter széles és 1,43 méter magas, a tengelytávja 2,45 méteres. A könnyű építésmódnak köszönhetően mindössze 670 kilogrammot nyom, ezért rendkívüli menetteljesítményekre képes. A motorja ezúttal is a Hondától származik, a 2,4 literes, négyhengeres, változó szelepvezérléses benzinmotor 238 lóerős teljesítményét 7200-as fordulaton adja le, a legnagyobb nyomatéka 300 newtonméter 4300-nál. A hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt, hátsókerék-hajtású Nomad ezzel aszfalton 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége 200 km/óra.
A homokjárók mintájára épült sportkocsi terepen is nagyon gyors tud lenni, hiszen 15 colos kerekeire 235/75-ös terepgumikat szereltek, és mivel nincsenek karosszériaelemei, elöl 71 fokos, hátul 82 fokos a terepszög. Akárcsak az Atom, úgy a látszattal ellentétben a Nomad is mindenben megfelel a közúti közlekedés szabályainak, hiszen fényszóróval, irányjelzővel, visszapillantó tükörrel és katalizátorral is felszerelték. Az opciós listán 18 colos kerekeket, sárfogókat és csomagrögzítőt találunk, de a szélvédő is feláras tétel a 38 ezer eurós alapárú Arielen.


