Öthengeres nélkül – Ford Kuga 1.6 Ecoboost teszt
Teszt, 2015. január. 9.
AS

A Focus ST motorja tette izgalmassá az előző Kuga benzines változatát, és bár a Ford új szabadidő-terepjárója már nem olyan izgalmas hangú, minden más téren jobbá vált.

 

A tesztelt modell ára: 9 636 000 FtAlapár: 6 550 000 Ft

 

Igazi titkos tipp volt az előző generációs Ford Kuga 2,5 literes, öthengeres, turbós benzinmotorral szerelt kivitele. Ugyanaz a motor, mint a Focus ST-ben, valamivel szerényebb teljesítménnyel, de összkerékhajtással, és hasonlóan lúdbőröztető hanggal, ami a kompakt sportmodellt is az egyik kedvencünké tette. Ehhez képest kissé lehangoló, hogy az új Kuga benzinesként csak az 1,6 literes turbómotorral kérhető. Igaz, a 150 lóerős alapmodellhez képest közel másfélmilliós felárért nem csak plusz harminc lóerőt, hanem összkerékhajtást és automata váltót is kapunk, a menetteljesítmények azonban így is elmaradnak az elődétől. Míg az megfutotta a kétszázat, ennek 182 km/óra a végsebessége, és nulláról százra is egy másodperccel több idő alatt gyorsul fel, ám szerencsére a fogyasztása csökkent. A réginél nem volt ritka, hogy városban 15 liternél is több fogyott el száz kilométerenként, addig az új ennek kétharmadával is beéri, bár nehéz tíz liter alá vinni az átlagot, ami tehát így sem kevés.

 

 

A vezethetősége azonban talán még jobb is, mint volt, és a Fordokat hagyományosan ezzel lehet eladni. Idei SUV összehasonlító tesztünkön a Kuga adta a legtöbb élményt: direkt kormányzása, stabil útfekvése és jó gázreakciói miatt kanyargós aszfaltúton sem jön zavarba. Összkerékhajtása automatikus, a vezetőnek nincs is lehetősége beavatkozni, de ha nagyon kíváncsiak vagyunk, a műszerek közti képernyőre előhívhatunk egy olyan grafikont, ami azt mutatja, melyik kerék milyen mértékben veszi ki a részét a hajtásból. Az új Kuga ráadásul praktikusabbá vált: láblendítéssel is nyitható csomagtere elérte a használható méretet. Sajnáljuk, hogy nincs többé öthengeres motorja, de beláthatjuk, hogy így tud jobb lenni a Ford szabadidő-terepjárója.


Szöveg: Csordás Gábor, fotó: Földi D. Attila

Megjelent az Autó és Stílus 2013/9. számában.


Technikai adatok – Ford Kuga 1.6 Ecoboost Titanium

Motor: négyhengeres turbódízel, Hengerűrtartalom: négyhengeres turbódízel, Hengerűrtartalom: 1597 cm3, Teljesítmény: 182 LE 5700/min, Nyomaték: 240 Nm 1600/min, Hajtás: összkerékhajtás, Sebességváltó: hatfokozatú automata.

 

Méretek. Hossz/szél./mag.: 4524/1838/1703 mm, Tengelytáv: 2690 mm, Nyomtáv elöl/hátul: 1563/1565 mm, Saját/össztömeg: 1582/2250 kg, Csomagtartó: 456/1653 l, Üzemanyagtartály: 60 l, Gumiabroncs: 235/50 R18.

 

Menetteljesítmények. Végsebesség: 182 km/h, Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9,7 s, Gyári fogyasztás (város/országút/átlag): 10,2/6,3/7,7 l/100 km, CO2-kibocsátás: 179 g/km, Tesztfogyasztás (átlag): 10,5 l/100 km, Garancia: 2 év, km-korlátozás nélkül +3 év, 100 ezer km-ig.

 

Tetszett: Remek útfekvés, összehangoltan működő hajtáslánc, gazdag felszereltség, Nem tetszett: Túl kicsi a képernyő a középkonzolon, még mindig jelentős fogyasztás, Szerintünk: Kanyarban nincs párja




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár