Az első részletek után leleplezte sportos nagyautóját a Lexus: a turbós vagy kompresszoros konkurensekkel szemben a GS F-et V8-as szívómotorral szerelik.
Bemutatkozott a Lexus GS sportváltozata, amelyet a turbós német (RS6, M5, E 63 AMG) vagy kompresszoros brit és amerikai (XFR-S, CTS-V) konkurensekkel szemben V8-as szívómotorral szereltek. A GS F erőforrása ötliteres, legnagyobb teljesítménye 473 lóerő 7100-as percenkénti fordulatszámnál, az 527 newtonméter maximális nyomatékát pedig 4800 és 5600 közötti fordulaton adja le. A motorhoz nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik, amelyet kézzel is lehet váltani.
A hátsókerék-hajtású sportmodellt elektronikus vezérlésű differenciálzárral is ellátták, amely háromféle üzemmódban működhet. A standard az agilitás és a feszesség közötti egyensúlyt képviseli, szlalom módban a minél közvetlenebb reakciók, pálya módban pedig a nagy sebességnél mutatott stabilitás a fontos. A 4,92 méter hosszú GS F saját tömege 1830 kilogramm, és mivel a motorja részterhelésen hatékonyabb Atkinson-ciklus szerint üzemel, takarékosabb is a konkurenseinél.
DIGITÁLIS MAGAZIN