V8-as nagyágyúval készül a Lexus
Hírek, 2015. január. 9.
AS

Az első részletek után leleplezte sportos nagyautóját a Lexus: a turbós vagy kompresszoros konkurensekkel szemben a GS F-et V8-as szívómotorral szerelik.

 

 

Bemutatkozott a Lexus GS sportváltozata, amelyet a turbós német (RS6, M5, E 63 AMG) vagy kompresszoros brit és amerikai (XFR-S, CTS-V) konkurensekkel szemben V8-as szívómotorral szereltek. A GS F erőforrása ötliteres, legnagyobb teljesítménye 473 lóerő 7100-as percenkénti fordulatszámnál, az 527 newtonméter maximális nyomatékát pedig 4800 és 5600 közötti fordulaton adja le. A motorhoz nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik, amelyet kézzel is lehet váltani.

 

 

A hátsókerék-hajtású sportmodellt elektronikus vezérlésű differenciálzárral is ellátták, amely háromféle üzemmódban működhet. A standard az agilitás és a feszesség közötti egyensúlyt képviseli, szlalom módban a minél közvetlenebb reakciók, pálya módban pedig a nagy sebességnél mutatott stabilitás a fontos. A 4,92 méter hosszú GS F saját tömege 1830 kilogramm, és mivel a motorja részterhelésen hatékonyabb Atkinson-ciklus szerint üzemel, takarékosabb is a konkurenseinél.




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár