Gyártásba kerül az új Honda NSX
Bemutató, 2015. január. 15.
AS

Már a sorozatgyártásra szánt változatban mutatkozott be az NSX új generációja, amelynek a menetteljesítményeiről egyelőre nem árultak el részleteket, de még az idén kapható lesz.

 

 

Pontosan huszonöt évvel az eredeti után mutatta be az NSX legújabb generációját a Honda. A típus prototípusa három éve tűnt fel először, a most leleplezett végleges modell pedig annak a finomításával készült el. A tanulmányhoz képest meghosszabbították és kiszélesítették a karosszériát, amely most 4,47 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,22 méter magas, a tengelytávolság 2,63 méteres.

 

 

A karosszéria váza alumíniumból és nagyszilárdságú acélból készült, a padlót szénszálas anyag teszi merevebbé, a burkolat pedig alumíniumból és kompozitból van. A középmotoros sportkocsi hátsó kerekei elé építették be a V6-os, dupla turbós benzinmotort, amely kilencfokozatú, duplakuplungos sebességváltón keresztül a hátsó kerekeket mozgatja. A hibrid NSX három elektromotort is kapott: egyet a sebességváltóba építettek be, egy-egy pedig az első kerekeket hajtja.

 

 

 

A teljesítményükről egyelőre nem árult el részleteket a Honda, de a hírek szerint 550 lóerő körüli lesz a rendszer kombinált értéke. A kerekek elöl 19, hátul 20 colosak, amelyekre 245/35 és 295/30 méretű Continental ContiSportContact abroncsok kerülnek. Az elöl hat-, hátul négydugattyús fékrendszer karbon-kerámia tárcsákat lassít. A felfüggesztés elöl és hátul is független, az alkatrészei pedig alumíniumból készültek.

 

 

 

Az utasteret vezetőközpontúnak tervezték, a műszeregységet színes képernyő helyettesíti. A középső konzolon találjuk az üzemmód-választó gombját, amellyel Quiet, Sport, Sport+ és Track módok közül választhatunk, ezek közül a Quick a tisztán elektromos hajtású mód kapcsolója, és rajtprogramot is találunk a menüben. Az NSX gyártása Ohióban kezdődik, a megrendeléseket nyártól fogadják az Egyesült Államokban Acura, Európában Honda néven piacra kerülő típusra, az első példányok pedig 2015 végén kerülnek a tulajdonosokhoz.

 

 

Senna és az eredeti NSX

 

 

1984-ben a Pininfarina közreműködésével készített tanulmányautót a Honda, és a sportkocsi olyannyira meggyőzőre sikerült, hogy a továbbfejlesztése mellett döntöttek. A kezdetben NS-X néven készülő sportautóval a Honda célja az volt, hogy a menetteljesítményei felvegyék a versenyt a Ferrari 348-aséval, ezért az első tanulmány kétliteres V6-os motorját 270 lóerős háromezer köbcentisre cserélték.

 

 

 

A később NSX néven bemutatkozó, 4,4 méter hosszú, 1,81 méter széles és mindössze 1,17 méter magas sportautó teljesen alumínium önhordó karosszériát kapott, amellyel mintegy kétszáz kilogrammot spóroltak, előretolt utasterét pedig az F-16-os vadászbombázók pilótafülkéje ihlette. A többek között Suzukában és a Nürburgringen zajló fejlesztésben a Honda akkori Formula–1-es pilótája, Ayrton Senna is részt vett, akinek az észrevételei alapján hangolták az NSX futóművét.

 

 

A szériagyártású sportkocsi 1989 februárjában a chicagói autószalonon mutatkozott be, majd októberben a tokiói autókiállításra is elvitték. Az értékesítése 1990-ben kezdődött Japánban és 1991-ben az Egyesült Államokban, egy modellfrissítés után pedig egészen 2005-ig gyártották, a tizenöt év alatt több mint 18 ezer példány készült belőle.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár