Megjelentek az első képek a BMW 1-es sorozatának modellfrissített változatáról. A kompakt prémiumautó új fényszórókat, igényesebb belső teret és háromhengeres motorokat kapott.
Az elmúlt tíz évben közel kétmillió példány kelt el a BMW 1-es sorozatából, most pedig elérkezett az idő, hogy bemutatkozzon a típus második generációjának modellfrissített kiadása. Az újdonsággal a formát ért eddigi kritikákra válaszolt a gyártó, hiszen a márka kínálatába nehezen illeszkedő fényszórókat és hátsó lámpákat teljesen új darabokra cserélték. A frontrészen megújult a hűtőmaszk, nagyobbak lettek a légbeömlők és alacsonyabbak a fényszórók, amelyeknél a LED-es menetfény szériafelszerelés, a teljesen LED-es fényszóró pedig opció. A hátsó lámpák mostantól L-alakúak, mint a márka nagyobb típusain.
Internetelérés menet közben
Belül kevesebb változást vehetünk észre, egyedül a középkonzolt tervezték át: a fényes fekete burkolattal borított műszerfal igényesebb hatású a korábbinál. Gazdagabb lett az 1-es sorozat szériafelszereltsége, hiszen mostantól minden modellhez alapáron jár az automata légkondicionáló, az esőszenzor, a Professional rádió és az iDrive rendszer, amellyel a középkonzol tetején lévő 6,5 colos képernyőt lehet irányítani. Felárért az Advantage, Sport Line, Urban Line és M Sport csomagokat választhatja a vevő. Az európai előírásoknak megfelelően minden autót felszerelnek guminyomás-ellenőrzővel és SIM kártyával, amely az automatikus segélyhívóhoz kapcsolódik, de az opciós internetalapú szolgáltatásokat is ezzel lehet elérni, és a navigációs rendszer térképei is mobilneten frissülnek, az első három évben ingyenesen.
Háromhengeres hátsókerék-hajtással
A motorkínálat háromhengeres erőforrásokkal kezdődik, amelyeket hosszában építenek be és a hátsó kerekeket hajtják. Az új alapmodell a 116i, amelyet 1,5 literes, háromhengeres, turbós benzinmotorral szerelnek. A típus teljesítménye 109 lóerő 4500 és 6000 közötti fordulatszámon, a legnagyobb nyomatéka 180 Nm, amelyet 1250-es fordulatnál ad le. A 116i ezzel 10,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, 195 km/óra a végsebessége és 5,0-5,4 l/100 km az átlagfogyasztása. A dízelek között a 116d az alapmodell, amelyet 1,5 literes, háromhengeres turbódízel hajt. A 116 lóerős és 270 Nm nyomatékú erőforrás 10,3 másodperc alatt gyorsít nulláról százra, 200 km/óra a végsebessége és 3,7-4,1 l/100 km az átlagfogyasztása. Az EfficientDynamics Edition hasonló értéke 3,4-3,8 liter között alakul száz kilométeren.
4,7 másodperc alatt százon a csúcsmodell
A benzines választék folytatása a 118i és a 120i, amelyeket az 1,6 literes, négyhengeres turbós benzines mozgat 136 és 177 lóerős teljesítménnyel, a 125i-t kétliteres turbómotorral szerelték és 218 lóerőre képes, míg a csúcsváltozat az M135i, amelynek háromliteres, soros hathengeres turbómotorja hat lóerővel izmosodott, így a 2-es sorozat hasonló változatához illően már 326 lóerőre képes. A felárért összkerékhajtású sportmodell 4,7 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességét pedig 250 km/óránál elektronika korlátozza. A dízelek között a megújult kétliterest találjuk a 118d-ben és a 120d-ben, ezek teljesítménye 150 és 190 lóerő, a 125d pedig 224 lóerőre képes.
Dugóban és parkoláskor önállósodik
További újdonság, hogy a hatfokozatú kézi sebességváltó helyett választható nyolcsebességes Steptronic automata hatékonyabbá vált, és immár a navigációs rendszer adatai alapján is dolgozik. A ConnectedDrive felszerelések közül nem hiányzik az adaptív tempomat dugóasszisztens funkcióval, a parkolási asszisztens, amely nem csak két autó közé, hanem egy mellé is képes önállóan beállni, valamint a sebességkorlátozó és behajtani tilos táblákat felismerő rendszer. A menettulajdonságokat befolyásoló opciók között adaptív lengéscsillapítás-szabályzást, változó áttételű kormányzást, M Sport futóművet és fékrendszert találunk.
DIGITÁLIS MAGAZIN