Dögösebb lett a BMW 1-es sorozata
Bemutató, 2015. január. 16.
AS

Megjelentek az első képek a BMW 1-es sorozatának modellfrissített változatáról. A kompakt prémiumautó új fényszórókat, igényesebb belső teret és háromhengeres motorokat kapott.

 

 

Az elmúlt tíz évben közel kétmillió példány kelt el a BMW 1-es sorozatából, most pedig elérkezett az idő, hogy bemutatkozzon a típus második generációjának modellfrissített kiadása. Az újdonsággal a formát ért eddigi kritikákra válaszolt a gyártó, hiszen a márka kínálatába nehezen illeszkedő fényszórókat és hátsó lámpákat teljesen új darabokra cserélték. A frontrészen megújult a hűtőmaszk, nagyobbak lettek a légbeömlők és alacsonyabbak a fényszórók, amelyeknél a LED-es menetfény szériafelszerelés, a teljesen LED-es fényszóró pedig opció. A hátsó lámpák mostantól L-alakúak, mint a márka nagyobb típusain.

 

 

 

Internetelérés menet közben

Belül kevesebb változást vehetünk észre, egyedül a középkonzolt tervezték át: a fényes fekete burkolattal borított műszerfal igényesebb hatású a korábbinál. Gazdagabb lett az 1-es sorozat szériafelszereltsége, hiszen mostantól minden modellhez alapáron jár az automata légkondicionáló, az esőszenzor, a Professional rádió és az iDrive rendszer, amellyel a középkonzol tetején lévő 6,5 colos képernyőt lehet irányítani. Felárért az Advantage, Sport Line, Urban Line és M Sport csomagokat választhatja a vevő. Az európai előírásoknak megfelelően minden autót felszerelnek guminyomás-ellenőrzővel és SIM kártyával, amely az automatikus segélyhívóhoz kapcsolódik, de az opciós internetalapú szolgáltatásokat is ezzel lehet elérni, és a navigációs rendszer térképei is mobilneten frissülnek, az első három évben ingyenesen.

 

 

 

Háromhengeres hátsókerék-hajtással

A motorkínálat háromhengeres erőforrásokkal kezdődik, amelyeket hosszában építenek be és a hátsó kerekeket hajtják. Az új alapmodell a 116i, amelyet 1,5 literes, háromhengeres, turbós benzinmotorral szerelnek. A típus teljesítménye 109 lóerő 4500 és 6000 közötti fordulatszámon, a legnagyobb nyomatéka 180 Nm, amelyet 1250-es fordulatnál ad le. A 116i ezzel 10,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, 195 km/óra a végsebessége és 5,0-5,4 l/100 km az átlagfogyasztása. A dízelek között a 116d az alapmodell, amelyet 1,5 literes, háromhengeres turbódízel hajt. A 116 lóerős és 270 Nm nyomatékú erőforrás 10,3 másodperc alatt gyorsít nulláról százra, 200 km/óra a végsebessége és 3,7-4,1 l/100 km az átlagfogyasztása. Az EfficientDynamics Edition hasonló értéke 3,4-3,8 liter között alakul száz kilométeren.

 

 

 

4,7 másodperc alatt százon a csúcsmodell

A benzines választék folytatása a 118i és a 120i, amelyeket az 1,6 literes, négyhengeres turbós benzines mozgat 136 és 177 lóerős teljesítménnyel, a 125i-t kétliteres turbómotorral szerelték és 218 lóerőre képes, míg a csúcsváltozat az M135i, amelynek háromliteres, soros hathengeres turbómotorja hat lóerővel izmosodott, így a 2-es sorozat hasonló változatához illően már 326 lóerőre képes. A felárért összkerékhajtású sportmodell 4,7 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességét pedig 250 km/óránál elektronika korlátozza. A dízelek között a megújult kétliterest találjuk a 118d-ben és a 120d-ben, ezek teljesítménye 150 és 190 lóerő, a 125d pedig 224 lóerőre képes.

 

 

Dugóban és parkoláskor önállósodik

További újdonság, hogy a hatfokozatú kézi sebességváltó helyett választható nyolcsebességes Steptronic automata hatékonyabbá vált, és immár a navigációs rendszer adatai alapján is dolgozik. A ConnectedDrive felszerelések közül nem hiányzik az adaptív tempomat dugóasszisztens funkcióval, a parkolási asszisztens, amely nem csak két autó közé, hanem egy mellé is képes önállóan beállni, valamint a sebességkorlátozó és behajtani tilos táblákat felismerő rendszer. A menettulajdonságokat befolyásoló opciók között adaptív lengéscsillapítás-szabályzást, változó áttételű kormányzást, M Sport futóművet és fékrendszert találunk.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár