Közel hatszáz lóerős változatban is megérkezett a Mercedes-Benz nemrég bemutatott terepkupéja, az M-osztály helyét átvevő GLE legújabb kivitele.
M-osztály helyett GLE lesz a neve a Mercedes-Benz terepjárójának, amelynek nemrég bemutatott kupéváltozata mostantól AMG változatban is elérhető. Az újdonságot nem a Mercedes-AMG GT és a Mercedes-AMG C 63 négyliteres, dupla turbós V8-asával szerelték, hanem azzal az 5,5 literes, szintén biturbó V8-as erőforrással, amely az S-osztály kínálatából ismerős.
A GLE Coupé sportváltozata mindjárt két teljesítményfokozatban is készül. Az egyik 557 lóerőre és 700 Nm nyomatékra képes, míg az AMG S kivitel már 585 lóerős és 760 Nm a legnagyobb nyomatéka. A 4Matic összkerékhajtással, amely alapesetben a nyomaték 60 százalékát továbbítja a hátsó kerekekre, valamint a hétfokozatú automatizált sebességváltóval a terepkupé 4,3 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, míg az erősebb kivitelnek ehhez egy tizeddel kevesebb időre van szüksége.
Szériafelszerelés a légrugózás, amely nagyobb sebességnél csökkenti a hasmagasságot a jobb stabilitás és a kisebb légellenállás érdekében. A motor, a váltó, a menetstabilizáló és a felfüggesztés karakterét ötféle üzemmód közül választhatjuk ki. A megállásról elöl 390, hátul 345 milliméter átmérőjű féktárcsák gondoskodnak, amelyek mellett a féknyergeket alapesetben ezüstre, az AMG S kivitelnél pedig vörösre festették.
vagy olvasd digitális formában!