Kadjar néven mutatta be a Captur nagytestvérét a Renault
Bemutató, 2015. február. 3.
AS

Bemutatta középkategóriás szabadidő-autóját a Renault, a Kadjar a Captur sikerét kívánja megismételni az egyik legkeresettebb európai szegmensben.

 

 

A nevét már korábban elárulta, most pedig azt is megmutatta a Renault, hogyan néz ki a legújabb crossovere. A Kadjar nem titkoltan a Captur sikerét kívánja megismételni, amely a bemutatósa óta 178 ezer példányban kelt el, ezzel nemcsak hazájában, hanem az európai piacon is a legnépszerűbb típussá vált. Most az eggyel nagyobb kategóriában is szerencsét próbál a Renault, ahol eddig csak a konszernen belüli Nissan volt jelen a Qashqai révén.

 

 

A Kadjar a konszern moduláris padlólemezére épül, mint a Qashqai, de a karosszériája annál néhány centiméterrel hosszabb és szélesebb: 4,45 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,6 méter magas, a tengelytávolságát nem árulták el. A formája egyértelműen a Captur stílusát követi, ezzel illeszkedik a Renault crossover típusainak sorába. A nappali menetfény C-alakot formáz, de teljesen LED-es fényszóró is elérhető, a kerekek pedig akár 19 colosak is lehetnek.

 

 

Az utasteret felárért 1,4 négyzetméteres panoráma üvegtető teszi világossá, a digitális számlapokkal szerelt műszerfalon pedig megtaláljuk az R-Link 2 navigációs-multimédiás rendszert hétcolos érintőképernyővel. Az ötszemélyes belső térben mintegy 30 liternyi tárolórekesz használható ki, az csomagtartó mérete 472 literes. A felszereltségi listán sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő és sebességtúllépést figyelő rendszer kapott helyet, a tolatókamera mellett pedig önállóan parkoló asszisztens is rendelhető lesz.

 

 

A motorkínálatról még nem árult el részleteket a Renault, de nem tévedhetünk nagyot, ha azt mondjuk, hogy az 1,2 és 1,6 literes turbós benzines, illetve az 1,5 és 1,6 literes turbódízel motorok kerülnek a gépháztető alá. Azt azonban már megtudhattuk, hogy elsőkerék-hajtású és összkerékhajtású kivitel is készül, az előbbinél a talajtípus szerint állítható kipörgésgátló segíti az előrejutást, míg az utóbbinál fronthajtás, automatikus vagy állandó összkerékhajtás közül lehet választani. A terepszög elöl 18, hátul 25 fokos, a hasmagasság pedig 190 mm.

 

 

A Kadjar további részleteit a genfi autószalonon tartott premierjén árulja el a Renault, a forgalmazás idén nyáron indul. Spanyolországban gyártják az európai piacra, de ez lesz az első Renault, amely Kínában is készül, az újonnan épülő 150 ezres kapacitású üzemben a termelés 2016-ban indul.

A Kadjar megjelenésével kibővül a Renault szabadidő-autóinak kínálata, hiszen az Espace utódja is crossover stílusú lett, és a Koleos is gyártásban marad, ennek utódja 2017-re várható.




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár