Kadjar néven mutatta be a Captur nagytestvérét a Renault
Bemutató, 2015. február. 3.
AS

Bemutatta középkategóriás szabadidő-autóját a Renault, a Kadjar a Captur sikerét kívánja megismételni az egyik legkeresettebb európai szegmensben.

 

 

A nevét már korábban elárulta, most pedig azt is megmutatta a Renault, hogyan néz ki a legújabb crossovere. A Kadjar nem titkoltan a Captur sikerét kívánja megismételni, amely a bemutatósa óta 178 ezer példányban kelt el, ezzel nemcsak hazájában, hanem az európai piacon is a legnépszerűbb típussá vált. Most az eggyel nagyobb kategóriában is szerencsét próbál a Renault, ahol eddig csak a konszernen belüli Nissan volt jelen a Qashqai révén.

 

 

A Kadjar a konszern moduláris padlólemezére épül, mint a Qashqai, de a karosszériája annál néhány centiméterrel hosszabb és szélesebb: 4,45 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,6 méter magas, a tengelytávolságát nem árulták el. A formája egyértelműen a Captur stílusát követi, ezzel illeszkedik a Renault crossover típusainak sorába. A nappali menetfény C-alakot formáz, de teljesen LED-es fényszóró is elérhető, a kerekek pedig akár 19 colosak is lehetnek.

 

 

Az utasteret felárért 1,4 négyzetméteres panoráma üvegtető teszi világossá, a digitális számlapokkal szerelt műszerfalon pedig megtaláljuk az R-Link 2 navigációs-multimédiás rendszert hétcolos érintőképernyővel. Az ötszemélyes belső térben mintegy 30 liternyi tárolórekesz használható ki, az csomagtartó mérete 472 literes. A felszereltségi listán sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő és sebességtúllépést figyelő rendszer kapott helyet, a tolatókamera mellett pedig önállóan parkoló asszisztens is rendelhető lesz.

 

 

A motorkínálatról még nem árult el részleteket a Renault, de nem tévedhetünk nagyot, ha azt mondjuk, hogy az 1,2 és 1,6 literes turbós benzines, illetve az 1,5 és 1,6 literes turbódízel motorok kerülnek a gépháztető alá. Azt azonban már megtudhattuk, hogy elsőkerék-hajtású és összkerékhajtású kivitel is készül, az előbbinél a talajtípus szerint állítható kipörgésgátló segíti az előrejutást, míg az utóbbinál fronthajtás, automatikus vagy állandó összkerékhajtás közül lehet választani. A terepszög elöl 18, hátul 25 fokos, a hasmagasság pedig 190 mm.

 

 

A Kadjar további részleteit a genfi autószalonon tartott premierjén árulja el a Renault, a forgalmazás idén nyáron indul. Spanyolországban gyártják az európai piacra, de ez lesz az első Renault, amely Kínában is készül, az újonnan épülő 150 ezres kapacitású üzemben a termelés 2016-ban indul.

A Kadjar megjelenésével kibővül a Renault szabadidő-autóinak kínálata, hiszen az Espace utódja is crossover stílusú lett, és a Koleos is gyártásban marad, ennek utódja 2017-re várható.




Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár