Még erősebb a turbómotoros Ferrari 488 GTB
Hírek, 2015. február. 3.
AS

A modellfrissítése során nemcsak turbómotort, hanem új nevet is kapott a 458 Italia: a Ferrari 488 GTB stíluselemei is negyven évvel ezelőtti legendás elődjét idézik.

 

 

Bemutatta a 458 Italia modellfrissített változatát a Ferrari, és arra utalva, hogy több történt egyszerű ráncfelvarrásnál, új nevet is kapott az autó. A 488 GTB típusjelzése a 308 GTB felelevenítése, amely negyven évvel ezelőtt az első V8-as középmotorral szerelt sportkocsi volt a márka kínálatában. Az újdonság stílusa is a neves elődöt idézi, hiszen az oldalára ahhoz hasonlóan méretes légbeömlő nyílások kerültek.

 

 

A Californiához hasonlóan új erőforrást kapott az autó: a korábbi 4,5 literes V8-as szívómotor helyét egy újonnan fejlesztett, 3902 köbcentiméteres biturbó V8-as vette át. A korábbi motor legfeljebb 605 lóerős teljesítményre és 540 Nm nyomatékra volt képes, az új azonban már 670 lóerős, nyolcezres fordulaton, a maximális nyomatéka pedig 760 Nm, amely háromezres fordulatszámon áll rendelkezésre. A hátsó kerekeket hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltón át hajtja.

 

 

 

A mindössze 1370 kilogrammos 488 GTB menetteljesítményei nagyszerűek: álló helyzetből indulva három másodperc alatt éri el a száz km/órás sebességet, a kétszázas osztást pedig 8,3 másodpercnél lépi át. A legújabb Ferrari végsebessége 330 km/óra, és a gyártója azt sem felejti el megjegyezni, hogy a fioranói gyári tesztpályán 1 perc 23 másodperces köridőre képes, két tizeddel jobbra az elődjénél. A szabvány szerinti átlagfogyasztás 11,4 liter száz kilométeren, ez a turbófeltöltésnek köszönhetően 2,3 literes csökkenést jelent.

 

 

A karosszéria 4,57 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,21 méter magas, ami azt jelenti, hogy a 488 GTB változatlan magasság mellett öt centiméterrel hosszabb és kettővel szélesebb, mint a 458 Italia. A változás az új karosszériaelemeknek köszönhető, ezek ugyanis a Ferrari eddigi legáramvonalasabb autójává teszik az újdonságot, amely 50 százalékkal több leszorítóerőt termel elődjénél. A belső tér csak stílusában változott, továbbra is a kormánykerék kapcsolói helyettesítik a bajuszkapcsolókat, de új a távirányító, amellyel most először kulcsnélküli indítás is lehetővé vált.

 

 

A gyáriak szerint a 488 GTB olyan jól vezethető, hogy a versenypályán elérhető menetteljesítményeket egy hétköznapi sofőr is ki tudja hozni belőle. Ez a Side Slip Control 2 rendszer érdeme, amely precízebb, de észrevétlenebb elektronikus felügyeletet biztosít azzal, hogy az adaptív lengéscsillapítás-szabályzással, az F1-Trac kipörgésgátlóval és az E-diff elektronikus differenciálzárral működik együtt. A 488 GTB premierjét a genfi autószalonon tartják.

 

Negyven éve jelent meg a Ferrari 308 GTB

 

 

Az 1975-ös párizsi autószalonon mutatkozott be a 308 GTB, amely a mai napig az egyik legismertebb típusa a Ferrarinak. A jellegzetes formaterv a Pininfarina dizájner Leonardo Fioravanti munkája. A 4,23 méter hosszú, 1,72 méter széles és 1,12 méter magas autó tengelytávja 2,34 méter volt, a hátsó kerekek elé beépített 2,9 literes, 255 lóerős V8-as hajtotta.

 

 

A korai példányok karosszériáját üvegszálas műanyagból építette a Carrozzeria Scaglietti, így mindössze 1050 kilogrammot nyomott, és csak 1977-ben tértek át az acélkarosszériára, ami százötven kilogrammos tömegnövekedést hozott. A menetteljesítményei a maga korában figyelemreméltók voltak, hiszen 6,5 másodperc alatt gyorsult nulláról százra és 256 km/óra volt a végsebessége. 1975-től 1985-ig 12 ezer példányt gyártottak belőle. A típusnak az 1977-ben 308 GTS néven bemutatott targatetős változata vált igazán ismertté a Magnum című tévésorozattal.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár