Még erősebb a turbómotoros Ferrari 488 GTB
Hírek, 2015. február. 3.
AS

A modellfrissítése során nemcsak turbómotort, hanem új nevet is kapott a 458 Italia: a Ferrari 488 GTB stíluselemei is negyven évvel ezelőtti legendás elődjét idézik.

 

 

Bemutatta a 458 Italia modellfrissített változatát a Ferrari, és arra utalva, hogy több történt egyszerű ráncfelvarrásnál, új nevet is kapott az autó. A 488 GTB típusjelzése a 308 GTB felelevenítése, amely negyven évvel ezelőtt az első V8-as középmotorral szerelt sportkocsi volt a márka kínálatában. Az újdonság stílusa is a neves elődöt idézi, hiszen az oldalára ahhoz hasonlóan méretes légbeömlő nyílások kerültek.

 

 

A Californiához hasonlóan új erőforrást kapott az autó: a korábbi 4,5 literes V8-as szívómotor helyét egy újonnan fejlesztett, 3902 köbcentiméteres biturbó V8-as vette át. A korábbi motor legfeljebb 605 lóerős teljesítményre és 540 Nm nyomatékra volt képes, az új azonban már 670 lóerős, nyolcezres fordulaton, a maximális nyomatéka pedig 760 Nm, amely háromezres fordulatszámon áll rendelkezésre. A hátsó kerekeket hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltón át hajtja.

 

 

 

A mindössze 1370 kilogrammos 488 GTB menetteljesítményei nagyszerűek: álló helyzetből indulva három másodperc alatt éri el a száz km/órás sebességet, a kétszázas osztást pedig 8,3 másodpercnél lépi át. A legújabb Ferrari végsebessége 330 km/óra, és a gyártója azt sem felejti el megjegyezni, hogy a fioranói gyári tesztpályán 1 perc 23 másodperces köridőre képes, két tizeddel jobbra az elődjénél. A szabvány szerinti átlagfogyasztás 11,4 liter száz kilométeren, ez a turbófeltöltésnek köszönhetően 2,3 literes csökkenést jelent.

 

 

A karosszéria 4,57 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,21 méter magas, ami azt jelenti, hogy a 488 GTB változatlan magasság mellett öt centiméterrel hosszabb és kettővel szélesebb, mint a 458 Italia. A változás az új karosszériaelemeknek köszönhető, ezek ugyanis a Ferrari eddigi legáramvonalasabb autójává teszik az újdonságot, amely 50 százalékkal több leszorítóerőt termel elődjénél. A belső tér csak stílusában változott, továbbra is a kormánykerék kapcsolói helyettesítik a bajuszkapcsolókat, de új a távirányító, amellyel most először kulcsnélküli indítás is lehetővé vált.

 

 

A gyáriak szerint a 488 GTB olyan jól vezethető, hogy a versenypályán elérhető menetteljesítményeket egy hétköznapi sofőr is ki tudja hozni belőle. Ez a Side Slip Control 2 rendszer érdeme, amely precízebb, de észrevétlenebb elektronikus felügyeletet biztosít azzal, hogy az adaptív lengéscsillapítás-szabályzással, az F1-Trac kipörgésgátlóval és az E-diff elektronikus differenciálzárral működik együtt. A 488 GTB premierjét a genfi autószalonon tartják.

 

Negyven éve jelent meg a Ferrari 308 GTB

 

 

Az 1975-ös párizsi autószalonon mutatkozott be a 308 GTB, amely a mai napig az egyik legismertebb típusa a Ferrarinak. A jellegzetes formaterv a Pininfarina dizájner Leonardo Fioravanti munkája. A 4,23 méter hosszú, 1,72 méter széles és 1,12 méter magas autó tengelytávja 2,34 méter volt, a hátsó kerekek elé beépített 2,9 literes, 255 lóerős V8-as hajtotta.

 

 

A korai példányok karosszériáját üvegszálas műanyagból építette a Carrozzeria Scaglietti, így mindössze 1050 kilogrammot nyomott, és csak 1977-ben tértek át az acélkarosszériára, ami százötven kilogrammos tömegnövekedést hozott. A menetteljesítményei a maga korában figyelemreméltók voltak, hiszen 6,5 másodperc alatt gyorsult nulláról százra és 256 km/óra volt a végsebessége. 1975-től 1985-ig 12 ezer példányt gyártottak belőle. A típusnak az 1977-ben 308 GTS néven bemutatott targatetős változata vált igazán ismertté a Magnum című tévésorozattal.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
A magazint keresd az újságárusoknál,
vagy olvasd digitális formában!
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár