Részleteiben is bemutatjuk téligumi-tesztünk szereplőjét. A Goodyear UltraGrip 9 nemcsak továbbfejlesztett mintázata és keveréke miatt jobb elődjénél, hanem a kopását is érdekes módon jelzi.
Az északi országokkal ellentétben Európa nagy részén nem egész télen havasak az utak, ezért amellett, hogy az új abroncsnak a hóval vagy jéggel borított utakon is helyt kell állnia, főleg a vizes és latyakos burkolaton kell kiemelkedően teljesítenie. A Goodyear új téli gumiabroncsa is ilyen, amelyet kétéves fejlesztőmunka után mutattak be a téli szezon kezdetén. Az UltraGrip 9 a nagysikerű nyolcas szériát váltja le, amelyet az elmúlt három évben több mint hétmillió járműre szereltek fel. Az újdonság 14 és 16 colos méret között összesen 33 féle kivitelben érhető el 155 és 205 milliméter közötti szélességben.
Az új abroncs futófelületének mintázatát úgy alakították ki a Goodyear szakemberei, hogy a végrehajtott manővertől függetlenül állandó legyen a talajjal érintkező minta. Az úgynevezett hidrodinamikai árkok például a vízen felúszástól óvják meg az autót, de latyakos burkolaton is jobb tapadást nyújtanak. A peremek számának növelése és a lamellák sűrűsége a havas utakon segítenek, a változó geometriájú blokkoknak köszönhetően havas úton is jobb a húzóerő. A sűrű lamellák és a talajjal érintkező felület szögletesebb kialakítása pedig jeges úton biztosít tapadást.
A keveréket is továbbfejlesztették az előző generációhoz képest. A havas és jeges úton mutatott teljesítmény növelésére a húzóerőt elősegítő gyantát tartalmazó lágyítószer és növényi olaj speciális keverékét alkalmazták, így az abroncs téli viszonyok között is megfelelően tapad. Most először az UltraGrip 9 két különböző típusú mintázattal is elérhető, az abroncs méretének függvényében, így a különféle méretek is a lehető legjobb teljesítményt nyújtják. A két mintázatot a középen futó markáns árok különbözteti meg egymástól.
Az abroncs egyik erőssége, hogy téli viszonyok között mutatott tulajdonságait teljes élettartama alatt fenntartja, ennek titka a mély mikro-mintaárkokban rejlik, amelyek kopáskor sem szűnő, folyamatos teljesítményt tesznek lehetővé. Az UltraGrip 9 abroncsok kopásának figyelését pedig egy látványos újítás teszi egyszerűvé. A kopásjelző eddig is megtalálható volt az abroncsokon, a Goodyear azonban a futófelületen található hópihe-mintával egyszerűen felismerhetővé teszi azt. Amikor az abroncs eléri a négymilliméteres futófelületi mélységet, a hópelyhek eltűnnek, ezzel figyelmeztetik az autóst, hogy téli körülmények között már nem nyújt maximális teljesítményt a gumi, ideje a cserének.
vagy olvasd digitális formában!