Citroën-embléma nélkül jön a megújult DS 5
Bemutató, 2015. február. 17.
AS

Önálló márkává válik az európai piacon is a DS, ezért a modellfrissítésen átesett DS 5 már Citroën-embléma nélküli külsőt kapott.

 

 

Egyre önállóbb lesz a Citroën luxusmárkája, ezért megválik a jellegzetes fogaskerék-emblémától és a Citroën feliratoktól. Az első ilyen modell a DS 5 ráncfelvarrott kivitele lesz, amely a genfi autószalonon mutatkozik be. A középkategóriás típus karosszériáját a hangsúlyos krómkerettel ellátott hűtőmaszk teszi karakteresebbé. A fényszórók is újak, a kombinált LED- és xenonfényszóró, valamint a futófényes irányjelző a DS 3-ról lehet ismerős. Az utastérben megmaradt a repülőgép-pilótafülkére emlékeztető középkonzol, de a korábbi kijelző helyére érintőképernyő került, így tizenkettővel csökkent a gombok száma. Az új infotainment rendszer képes megjeleníteni a hozzá csatlakoztatott okostelefon képernyőjét, de egy külön alkalmazást is letölthetünk hozzá a mobilunkra.

 

 

A megújult motorkínálat benzines tagja az 1,6 literes turbómotor, amelyhez új hatfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. Az immár 165 lóerős erőforrás legnagyobb nyomatéka 240 Nm, amely 1400 és 4000 közötti fordulatszámon érhető el, a start-stop rendszernek köszönhetően pedig 5,9 l/100 km az átlagfogyasztása. 2015 végén érkezik a kétliteres turbómotor új, 210 lóerős változata hatfokozatú kézi sebességváltóval.

A dízelek sora az 1,6 literes BlueHDi egységgel indul, amely 120 lóerős és 300 Nm a nyomatéka, 3,8 l/100 km-es átlagfogyasztás mellett. A legkisebb dízelt hatsebességes kézi váltóval szerelik, de 2015 második felétől hatfokozatú automatával is elérhető lesz. A kétliteres turbódízel 150 és 180 lóerővel készül, az utóbbi új, változó geometriájú feltöltőt és kiegyensúlyozó tengelyeket kapott, szériában automatával szerelik, a fogyasztása pedig megegyezik a szerényebb teljesítményű modellével: 4,4 l/100 km.

 

 

Továbbra is kapható hibridhajtású kivitel a DS 5-ből, ennek neve Hybrid 4x4-re változott, hogy kihangsúlyozza: a kétliteres turbódízel erőforrás az első, az elektromotor pedig a hátsó kerekeket mozgatja. A 200 lóerős összteljesítményű modell átlagfogyasztása 3,5 l/100 km, és tisztán elektromos üzemben is képes működni. A felfüggesztést is áthangolták, az új lengéscsillapítókkal és megnövelt rugóutakkal még kényelmesebbé vált a DS 5.

 

 

Az utastérben továbbra is kiváló minőségű anyagokkal találkozunk, a fémből készült kilincsek és váltógomb mellett igazi különlegesség a karóraszíj-mintájú bőr üléskárpit. A masszázsfunkciós és memóriás ülések, a kulcsnélküli nyitás-indítás, tolatókamera, head-up display és a Denon prémium hifi továbbra is elérhető, a biztonsági felszerelések sora pedig a sávelhagyás-figyelmeztetés mellett holttérfigyelő rendszerrel bővült.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
A magazint keresd az újságárusoknál,
vagy olvasd digitális formában!
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár