Az előző generációs S-osztály alapjaira épül az a nyújtott tengelytávú, páncélozott limuzin, amely az orosz elnököt szállította budapesti látogatásán: bemutatjuk a Pullman modellt.
Saját autójával utazott budapesti látogatásán Vlagyimir Putyin, a járművet teherszállító repülőgép hozta Magyarországra. Az orosz elnöki limuzin az előző generációs S-osztály alapjára épült, amelynek első példányát 2008-ban még Putyin elődje, Dimitrij Medvegyev kapta meg. Putyiné már nem ugyanaz az autó, hiszen ezt a modellfrissített S-osztályból építették.
A világ legnagyobb S-osztálya
Az S 600 Pullman Guard még a nyújtott tengelytávú S-osztálynál is jóval nagyobb. A tengelytávolsága 4,32 méter, ami azt jelenti, hogy 12 centiméterrel nyújtották meg a hosszabb limuzinhoz képest, a Pullman hossza ezzel eléri a 6,36 métert. A karosszéria arányai sem maradtak változatlanok: a hátsó szélvédő például meredekebb szögben áll, ennek köszönhetően a hátsó fejtér hat centiméterrel nőtt.
A gyári páncélozás miatt jelentősen nagyobb lett az S-osztály tömege, ezért a Pullman fékrendszerét és futóművét is áthangolták. A magas oldalfalú abroncsok a Michelin defektmentes típusai, amelyek még alacsony légnyomásnál is használhatók maradnak. A légrugókat hátul plusz acélrugók egészítik ki, az autót egyébként négy centiméterrel meg lehet emelni, hogy könnyebb legyen kiszállni belőle.
Az utastér minden elérhető extrát tartalmaz, amit csak a típus megjelenésekor rendelni lehetett. A vezető mögött leválasztott utastérben egymással szemközt négy fotel kapott helyet, ezek masszázsfunkciósak, de egy hűtőszekrényt és egy 19 colos tévékészüléket is elhelyeztek. A Pullman modelleket nem függönnyel, hanem gombnyomásra elhúzható rolóval szerelték fel, így az utastér elsötétítésekor is kilátnak a bent ülők.
A páncélozást nem utólag, hanem a gyártás során kapják meg a Guard modellek,
így jóval nagyobb védelmet nyújtanak
Tizenkét henger és teljes védelem
Az S 600 Guard modellt 5513 köbcentiméteres, tizenkét hengeres biturbó motorral szerelték, amely 517 lóerős teljesítményre és 830 Nm nyomatékra képes. Az autót alaposan felkészítették vészhelyzet esetére: az abroncsok defektmentesen is futnak, az üzemanyagtank pedig képes eltömíteni a falán keletkezett lyukat. Az ablakemelők egyenként is működtethetők egy pneumatikus rendszer segítségével, a szélvédő és az első oldalablakok egyaránt fűtöttek, az autó mögött lévő teret kamera mutatja. A pánikgomb megnyomására pedig teljes védelmet kapnak a bent ülők, akik ilyenkor egy hangosbeszélő segítségével kommunikálhatnak a külvilággal.
Miért éppen Pullman?
A Pullman modellek hosszú múltra tekintenek vissza a Mercedes-Benznél: az első típus, amely fokozott védettséget nyújtott, a 460-as Nürburg alapjára épült 1928-ban. Ennek utódja, a harmincas években készült 770-es szállította Hirohito japán császárt. A hatvanas években bemutatott Mercedes-Benz 600 a következő három évtizedben nemcsak a német állami vezetők, hanem más országok első embereit is szállította világszerte. A Pullman név egyébként eleinte az American Pullman Palace Car Company által készített luxuskivitelű vasúti kocsikat takarta, majd a húszas évektől kezdődően így nevezték a sofőrtől leválasztott utasterű limuzinokat is. A Mercedes-Benz kínálatában rendszerint a legnagyobb tengelytávú luxusautók viselik ezt a nevet, 1963 óta egymással szemközt lévő négyüléses berendezéssel. Az új S-osztály páncélozott változata már elkészült, a hírek szerint pedig hamarosan a Pullman kivitel is megérkezik belőle. |
vagy olvasd digitális formában!