Minden téren jobb autó lett a Škoda Superb legújabb generációja, amely nem csak stílusosabb, gazdagabb felszereltségű és takarékosabb, de még tágasabb is elődjénél.
Bemutatkozott a Superb harmadik generációja, amely a gyártója szerint a Škoda valaha készült legjobb autója. Az újdonság pedig sokkal vonzóbbá is vált, a kiállása ugyanis sportosabb, a formája pedig stílusosabb, mint a korábbi generációké. A tetszetős külső egyrészt az átgondolt arányoknak köszönhető: a tengelytávolság nyolc centiméterrel bővült, az első túlnyúlás ugyanakkor hat centiméterrel rövidebb lett. A karosszériát a márka stílusirányzatának, és egyébként a mai divatnak is megfelelően éles vonalak határolják, a tetővonala azonban kupésan ívelt. Szériaként LED-esek a világításkor C alakot formáló hátsó lámpák, a szögletes első fényszórók pedig alapáron halogén, extraként azonban bi-xenon rendszerűek, ahol a távolsági fényszórót asszisztens kapcsolja, vagy akár ki is takarja a fénykéve azon részét, amely vakítaná a szembejövőt.
Még tágasabb utastér okos megoldásokkal
Már az előző szériát is bőséges helykínálata miatt kedvelték, az újdonság pedig még nagyobb lett elődjénél: az utastér szélessége elöl négy, hátul hét centiméterrel bővült, de a fejtér is nagyobb, mint volt. A hátsó lábtér tovább növekedett, a gyártó szerint így már egyenesen kétszer akkora, mint a konkurenseké. A hátsó utasoknak egyébként is jó dolguk van: a korábbi hőmérő és óra helyett a háromzónás rendszer megrendelése esetén saját irányítású klímaberendezést kapnak, de USB csatlakozó, 230 voltos konnektor és táblagép-tartó is került hátulra.
Megváltak a kétféleképpen nyitható csomagtér-ajtótól, de az új Superb továbbra is ötajtós, így a korábbinál harminc literrel nagyobb, 625 literes raktér könnyen megközelíthető maradt. A csomagtér fedele elektromosan nyitható, akár láblendítéssel is, a hátsó támlákat a raktér felől is le lehet dönteni, és az első utasülés lehajtható támlájával pedig tovább bővül a szállítókapacitás.
Praktikus részletekből egyébként sincs hiány az autóban. A csomagtérben kivehető LED-es zseblámpát és poggyászrögzítő hálót, a tanksapka alatt jégkaparót és félretankolást megakadályozó betöltőnyílást találunk. Mind a négy ajtóban elfér egy másfél literes palack, és praktikus az első üléstámlák oldalán lévő hálós tároló is. Mostantól nem a hátsó, hanem a két első ajtóból lehet előhúzni a Superb jellegzetességévé vált esernyőt.
Csak turbómotorok, kisebb fogyasztással
A motorkínálat ötféle turbós benzines és háromféle turbódízel motorból áll, mindegyiket start-stop rendszerrel és fékenergia-visszatermeléssel szerelték, és egységesen megfelelnek az Euro 6-os emissziós normáknak. Az alapmodell az 1.4 TSI, amely 125 és 150 lóerővel kérhető, az 1.8 TSI teljesítménye 180 lóerő, a 2.0 TSI pedig 220 és 280 lóerővel áll rendelkezésre, nincs tehát többé hathengeres modell a Superb palettáján. A legkisebb turbódízel az 1.6 TDI 120 lóerővel, ezt követi a 2.0 TDI két kivitele 150 vagy 190 lóerővel. A legkisebb benzines kivételével mindegyikhez elérhető a duplakuplungos DSG váltó, és négy motorhoz a Haldex kuplungos összkerékhajtás is rendelhető. Az elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztést áttervezték, opció az adaptív lengéscsillapítás-szabályzás üzemmód-választóval, a karosszéria pedig akár 75 kilogrammal is könnyebb az elődénél, így dinamikusabb és takarékosabb is az új Superb. A Greenline kivitel átlagfogyasztása például 3,7 l/100 km.
Gazdag felszereltség sok újdonsággal
Felszerelései között sok olyan tételt találunk, amely a Škoda kínálatában most először érhető el. A Superb vásárlója négy teljesen új infotainment rendszer közül választhat, ezek közt a csúcsmodell nagysebességű 4G internetelérést kínál. A képernyőjéről kezelhető a hozzá csatlakoztatott okostelefon, de a SmartGate funkció segítségével az autó adatait is lekérhetjük a mobilunk alkalmazásaira. Újdonság, hogy egy külön alkalmazás letöltése után a fedélzeti wifi használatával a mobiltelefonunkon a hátsó ülésről is irányíthatjuk az infotainment rendszert. Opció a nyitható panorámatető, a kulcsnélküli nyitás-indítás, a tolatókamera és a parkolási asszisztens, amely nem csak beparkol, de ki is áll a helyről. Széria az elektromos kézifék, a biztonsági extrákból pedig alapáron jár a hét légzsák, a menetstabilizáló baleset utáni vészfékező funkcióval és a guminyomás-ellenőrző. Elérhető ezen felül adaptív tempomat dugóasszisztenssel, sávtartó, holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető, fáradtságfigyelő és táblafelismerő rendszer is.
Az új Superb a Škoda reményei szerint új vásárlókat is hoz a márkához, ezzel folytatódik az első két generáció sikertörténete, amelyekből összesen több mint 700 ezer példány kelt el. A most bemutatott új Superb a nagyközönségnek a genfi autószalonon mutatkozik be, nyáron már a kereskedésekbe is megérkezik, nem sokkal utána pedig a kombi kivitelét is megismerhetjük.
vagy olvasd digitális formában!