Minden idők leggyorsabb Lotus modellje az Evora 400
Bemutató, 2015. február. 19.
AS

A valaha gyártott leggyorsabb közúti sportkocsiját mutatta be a Lotus, az Evora 400 számos ponton előrelépést jelent a korábbi modellhez képest.

 

 

Alapos megújuláson esett át a Lotus sportkocsija, amely mostantól az Evora 400 nevet viseli. Az újdonságot új alumínium vázszerkezettel és kompozit karosszériaelemekkel szerelték fel, amelyek külsőleg is megkülönböztethetővé teszik elődjétől. Újak a lökhárítók, elöl nagy légbeömlős, nappali menetfénnyel szerelt, hátul pedig diffúzorral ellátott darabokat találunk, ezek az autó hosszát 3,5 centiméterrel 4,39 méteresre növelik. 1415 kilogrammos tömegével az Evora 400 összesen 22 kilogrammal könnyebb lett elődjénél, ami a kisebb tömegű motorfelfüggesztés, ülések és kerekek érdeme is. A karosszéria légellenállási együtthatója 0,33-ról 0,35-re nőtt a nagyobb leszorító erő és a hatékonyabb hűtési rendszer miatt.

 

 

Belül is áttervezett és jobb minőségű utastérrel találkozunk, de már a beszállás is könnyebb, az eddig meglehetősen magasan lévő küszöbök négy centivel keskenyebbek és öt centivel lejjebb kerültek, miközben a karosszéria megőrizte korábbi merevségét. A keskenyebb ajtóburkolatoknak köszönhetően elöl jobb lett a térérzet, de a hátsó két szükségülés is szélesebbé vált 28 centiméterrel. A kormánykerék váza magnéziumból készült, mögötte automata váltó esetén alumínium váltófüleket találunk, és most először startgombot is kapott az Evora 400. Az üléseket Alcantara vagy bőrkárpit borítja.

 

 

A legnagyobb újdonság mégis a hajtásláncban található: a 3,5 literes, kompresszoros V6-os benzinmotort ugyanis nagyobb kapacitású feltöltővel, töltőlevegő-hűtővel és új motorvezérléssel látták el, így a teljesítménye 350-ről 406 lóerőre növekedett. A legnagyobb nyomaték 400 helyett 410 Nm, amely 3500 és 6500 közötti fordulatszámon áll rendelkezésre. Az Evora 400 ezzel a szuper-sportkocsikat megszégyenítő menetteljesítményekre képes: nulláról százra 4,2 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége pedig 300 km/óra.

 

 

Az Evora 400 vezethetősége is javult a korábbiakhoz képest. Mind a kézi, mind az automata sebességváltót átdolgozták, áthangolták a futóművet és a lengéscsillapítást, a manuális váltós modelleknél pedig széria a Torsen típusú önzáró differenciál. A vezető Drive, Sport és Race üzemmódok közül választhat, amely a menetstabilizáló működését is befolyásolja, az utóbbi kettőnél ráadásul a gázpedál is érzékenyebb. A kovácsolt alumínium kerekek elöl 19, hátul 20 colosak, 235/35 és 285/30 méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsokkal, a lassításukat pedig a korábbinál két-két centivel nagyobb átmérőjű, elöl 370, hátul 350 mm-es féktárcsák látják el. Az Evora 400 képességei a Lotus várakozásait is felülmúlták, hiszen a gyártó saját tesztpályáján hat másodperccel gyorsabban ért körbe, mint a korábbi Evora.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár