Még hosszabb kivitelben is bemutatkozott az S-osztály alapjaira épülő új Mercedes-Maybach: jövőre érkezik a minden igényt kielégítő Pullman modell.
A Mercedes-Benz kínálatának legnagyobb és legelegánsabb limuzinja az új Pullman, amely a Maybach emblémát viseli. 6,5 méteres hossza és 4,42 méteres tengelytávja azt jelenti, hogy egy méterrel nagyobb lett, mint az alapjául szolgáló S-osztály. 1,6 méteres magasságával a nyújtott limuzin ráadásul tíz centiméterrel magasabb is, mint a többi S-osztály, aminek a hátul ülők örülhetnek, hiszen a fejtér hat centiméterrel bővült. A kidolgozás még igényesebb, mint a márka többi limuzinjában: nem csak az üléseket és az ajtókat, de még a tetőt is bőr borítja.
A hagyományoknak megfelelően az utastér hátsó részében akár négy egymásnak szemközt fordított fotel kaphat helyet. Az alapfelszereltség része a két hátsó ülés, amelyeknek a támláját munkához 19 fokos, pihenéshez pedig 43,5 fokos szögben lehet hátradönteni. A vevő kívánságára pedig még két lehajtható ülést építenek be a menetiránynak háttal. A sofőrtől felhúzható üvegfal választja el az utasokat, ez gombnyomásra elsötétíthető. A szórakoztatásról egy 18,5 colos képátlójú televízió és kétféle Burmeister prémium hifi egyike gondoskodik. A Maybach hagyományainak megfelelően a tetőre három műszer került, amelyről a hőmérsékletet, az időt és a sebességet olvashatják le a bent ülők.
Az új Mercedes-Maybach Pullman műszaki részleteiről csak annyit árult el a gyártó, hogy a típust 6 literes, V12-es biturbó motorral szerelik, amely 530 lóerős teljesítményre képes, 830 Nm legnagyobb nyomatéka pedig már 1900-as fordulatszámon elérhető. Az újdonság a legendás Mercedes-Benz 600 Pullman bemutatásának ötvenedik évfordulójára készült el, az első példányokat 2016 elején vehetik át leendő tulajdonosaik.
Miért éppen Pullman?
A Pullman modellek hosszú múltra tekintenek vissza a Mercedes-Benznél: az első típus, amely fokozott védettséget nyújtott, a 460-as Nürburg alapjára épült 1928-ban. Ennek utódja, a harmincas években készült 770-es szállította Hirohito japán császárt. A hatvanas években bemutatott Mercedes-Benz 600 a következő három évtizedben nemcsak a német állami vezetők, hanem más országok első embereit is szállította világszerte. A Pullman név egyébként eleinte az American Pullman Palace Car Company által készített luxuskivitelű vasúti kocsikat takarta, majd a húszas évektől kezdődően így nevezték a sofőrtől leválasztott utasterű limuzinokat is. A Mercedes-Benz kínálatában rendszerint a legnagyobb tengelytávú luxusautók viselik ezt a nevet, 1963 óta egymással szemközt lévő négyüléses berendezéssel. Az új S-osztály páncélozott változata már korábban elkészült. |
Az orosz államfő budapesti látogatásán az előző generációs S-osztály alapjaira épített S 600 Pullmanban utazott. Olvasd el bemutatónkat Putyin páncélozott elnöki limuzinjáról!
vagy olvasd digitális formában!