Európában dízelmotorral is kapható lesz a Honda praktikus kiskategóriás szabadidő-autója, amelyhez felélesztik az egykor sikeres HR-V típusjelzést.
Japánban egy ideje már kapható, idén pedig Európába is megérkezik a Honda kiskategóriás szabadidő-autója, amelynek az egykor sikeres típus után ismét HR-V lesz a neve. Az újdonság sportos vonalvezetésével és rejtett hátsó kilincseivel igyekszik kitűnni az egyre népesebb mezőnyből, az igazi értékeit azonban az utastérben kell keresnünk.
A HR-V ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Jazz, ezért ahhoz hasonlóan az üzemanyagtartályt az első ülések alatt helyezték el, így a hátsó tér az egyterűkéhez hasonlóan többféleképpen elrendezhető. A hátsó üléstámlák előredöntésével az ülőlapok lesüllyednek, ezzel sík rakodófelület jön létre, hosszabb tárgyak szállításához pedig az első utasülés támlája is lehajtható. A hátsó ülőlapokat a Jazzben látott módon fel is lehet hajtani, ha magasabb tárgyakat vinnénk magunkkal. A csomagtartó mérete alaphelyzetben 453 literes, a hátsó ülések ledöntésével pedig 1026 literesre nő.
Az utastérben szálcsiszolt fém és fényezett fekete felületeket egyaránt találunk, a tervezők nagy figyelmet fordítottak a minőségérzetre. A Hondánál megszokott módon a műszeregység megvilágítása kékből zöldre vált, ha takarékosan autózunk. Opció a nyitható panorámatető, de elektromos kézifék is van, a klímaberendezés pedig érintőgombos. A Comfort alapmodellhez ötcolos képernyő jár, a Sport és Executive szinteken azonban széria a Honda Connect rendszer hétcolos érintőképernyője, amelyen Android 4.0-s rendszer fut, és a mobiltelefonokhoz hasonlóan kezelhető. Ez többek közt internetelérést, alkalmazások letöltését, beépített Garmin navigációt és még HDMI csatlakozót is kínál.
A műszaki tartalomról egyelőre csak annyit árultak el, hogy egy új, 1,5 literes, 130 lóerős benzinmotorral, vagy a Civic és CR-V modellekből ismerős 1,6 literes, 120 lóerős turbódízellel lesz rendelhető a HR-V. Mind a két motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó jár, de a benzineshez felárért fokozatmentes CVT is kérhető, opcióként kormány mögötti váltófülekkel. A Honda nem részletezte, de valószínűleg összkerékhajtás nem lesz a kiskocsihoz, ahogyan a hasonló motorral szerelt CR-V is fronthajtású. A modern vezetéssegédek széles köre azonban jelen van, a ráfutás-gátlótól a sávelhagyás-figyelmeztetőn és táblafelismerőn át a távfényszóró-asszisztensig. Az új HR-V sorozatgyártású változata a genfi autószalonon mutatkozik be, és nyáron kerül a kereskedésekbe.
Forradalmi szabadidő-autó volt az első HR-V
1997-ben J-WJ néven futurisztikus tanulmányautóként mutatkozott be a tokiói autószalonon, a következő évben pedig már piacra is került a Honda HR-V, amely a takarékos, kisméretű szabadidő-autók kategóriáját előlegezte meg.
A négy méter hosszú, 1,7 méter széles és ugyanilyen magas kockaforma crossovert akkoriban futurisztikus formája és rendkívül praktikus utastere tette népszerűvé. 1999-ben az európai piacon is megjelent. Az alapmodellt 1,6 literes, 105 lóerős motorral szerelték, a CR-V összkerékhajtásával ellátott kivitel pedig 125 lóerőre volt képes. Opcióként fokozatmentes CVT váltót is kínáltak az ötsebességes kézi helyett. Biztonsági felszereltsége előremutató volt, különösen a gyalogosgázolási teszteken teljesített kiemelkedően, de a dízelmotor nagyon hiányzott a kínálatából.
2002-ben ráncfelvarráson esett át az akkor már tíz centivel nagyobb tengelytávú ötajtósként is kapható típus, egy évvel később be is fejezték a háromajtós gyártását, míg az ötajtós modell 2006-ig volt megvásárolható. |
vagy olvasd digitális formában!