Praktikus lesz az új Honda HR-V
Bemutató, 2015. február. 20.
AS

Európában dízelmotorral is kapható lesz a Honda praktikus kiskategóriás szabadidő-autója, amelyhez felélesztik az egykor sikeres HR-V típusjelzést.

 

 

Japánban egy ideje már kapható, idén pedig Európába is megérkezik a Honda kiskategóriás szabadidő-autója, amelynek az egykor sikeres típus után ismét HR-V lesz a neve. Az újdonság sportos vonalvezetésével és rejtett hátsó kilincseivel igyekszik kitűnni az egyre népesebb mezőnyből, az igazi értékeit azonban az utastérben kell keresnünk.

 

 

A HR-V ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Jazz, ezért ahhoz hasonlóan az üzemanyagtartályt az első ülések alatt helyezték el, így a hátsó tér az egyterűkéhez hasonlóan többféleképpen elrendezhető. A hátsó üléstámlák előredöntésével az ülőlapok lesüllyednek, ezzel sík rakodófelület jön létre, hosszabb tárgyak szállításához pedig az első utasülés támlája is lehajtható. A hátsó ülőlapokat a Jazzben látott módon fel is lehet hajtani, ha magasabb tárgyakat vinnénk magunkkal. A csomagtartó mérete alaphelyzetben 453 literes, a hátsó ülések ledöntésével pedig 1026 literesre nő.

 

 

Az utastérben szálcsiszolt fém és fényezett fekete felületeket egyaránt találunk, a tervezők nagy figyelmet fordítottak a minőségérzetre. A Hondánál megszokott módon a műszeregység megvilágítása kékből zöldre vált, ha takarékosan autózunk. Opció a nyitható panorámatető, de elektromos kézifék is van, a klímaberendezés pedig érintőgombos. A Comfort alapmodellhez ötcolos képernyő jár, a Sport és Executive szinteken azonban széria a Honda Connect rendszer hétcolos érintőképernyője, amelyen Android 4.0-s rendszer fut, és a mobiltelefonokhoz hasonlóan kezelhető. Ez többek közt internetelérést, alkalmazások letöltését, beépített Garmin navigációt és még HDMI csatlakozót is kínál.

 

 

A műszaki tartalomról egyelőre csak annyit árultak el, hogy egy új, 1,5 literes, 130 lóerős benzinmotorral, vagy a Civic és CR-V modellekből ismerős 1,6 literes, 120 lóerős turbódízellel lesz rendelhető a HR-V. Mind a két motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó jár, de a benzineshez felárért fokozatmentes CVT is kérhető, opcióként kormány mögötti váltófülekkel. A Honda nem részletezte, de valószínűleg összkerékhajtás nem lesz a kiskocsihoz, ahogyan a hasonló motorral szerelt CR-V is fronthajtású. A modern vezetéssegédek széles köre azonban jelen van, a ráfutás-gátlótól a sávelhagyás-figyelmeztetőn és táblafelismerőn át a távfényszóró-asszisztensig. Az új HR-V sorozatgyártású változata a genfi autószalonon mutatkozik be, és nyáron kerül a kereskedésekbe.

 

 

Forradalmi szabadidő-autó volt az első HR-V

 

 

1997-ben J-WJ néven futurisztikus tanulmányautóként mutatkozott be a tokiói autószalonon, a következő évben pedig már piacra is került a Honda HR-V, amely a takarékos, kisméretű szabadidő-autók kategóriáját előlegezte meg.

 

 

A négy méter hosszú, 1,7 méter széles és ugyanilyen magas kockaforma crossovert akkoriban futurisztikus formája és rendkívül praktikus utastere tette népszerűvé. 1999-ben az európai piacon is megjelent. Az alapmodellt 1,6 literes, 105 lóerős motorral szerelték, a CR-V összkerékhajtásával ellátott kivitel pedig 125 lóerőre volt képes. Opcióként fokozatmentes CVT váltót is kínáltak az ötsebességes kézi helyett. Biztonsági felszereltsége előremutató volt, különösen a gyalogosgázolási teszteken teljesített kiemelkedően, de a dízelmotor nagyon hiányzott a kínálatából.

 

 

2002-ben ráncfelvarráson esett át az akkor már tíz centivel nagyobb tengelytávú ötajtósként is kapható típus, egy évvel később be is fejezték a háromajtós gyártását, míg az ötajtós modell 2006-ig volt megvásárolható.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár