Ismerős stílussal és új technikával jön az Audi R8 második generációja
Bemutató, 2015. február. 27.
AS

A vonásai ismerősek, pedig teljesen új az Audi R8 második generációja, amely erőteljes V10-es motort kapott, de elektromos hajtással is készül majd.

 

 

Megtartotta eredeti stílusát az Audi sportkocsija, a genfi autószalonon bemutatkozó R8. A 4,42 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,24 méter magas, 2,65 méteres tengelytávú modell vonásai ismerősek, de a trendeknek megfelelően élesebbek lettek. A stílust meghatározzák a fényszórók, amelyek alapáron teljesen LED-esek, felárért pedig lézeresek. Az alumíniumból és szénszálas anyagból épült karosszéria teljesen új, és mintegy 50 kilogrammal könnyebb az elődjénél, így az R8 tömege mindössze 1454 kg. Az új utastérben a TT-ből ismerős színes képernyős műszeregységet találjuk, újdonság azonban, hogy a motort indító és az üzemmódok között váltó gombok a kormánykerékre kerültek.

 

 

A korábbiaktól eltérően az Audi R8-nak már az alapváltozata sem nyolchengeres motort kap, mind a két kivitelét a Lamborghini Huracán 5,2 literes V10-esével szerelik. A szériamodell 540 lóerős és 540 Nm a legnagyobb nyomatéka, míg a fix hátsó szárnyáról felismerhető R8 V10 plus már 610 lóerős és 560 Nm a maximum nyomatéka. Az R8 V10 ezzel 3,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 323 km/óra a végsebessége, az R8 V10 plus esetén 3,2 másodperc és 330 km/óra ez a két érték. A fogyasztást a kisebb tömegen kívül hengerlekapcsolás, vitorlázó üzemmód és start-stop rendszer mérsékli 11,8 és 12,4 literre száz kilométeren.

 

 

A kettős befecskendezésű benzinmotorhoz hétfokozatú, duplakuplungos automatizált sebességváltó kapcsolódik, az új quattro összkerékhajtás pedig nem viszkokuplungos, hanem elektrohidraulikus vezérlésű többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozik, így szükség esetén a nyomaték száz százalékát az első vagy hátsó kerekekre képes továbbítani. A 19 colos kerekekre elöl 245/35, hátul 395/35 méretű abroncsok kerülnek, de 20 colos kerekek is elérhetők 245/30 és 305/30 méretű gumikkal, az R8 V10 plus esetén karbon-kerámia fékekkel. Az adaptív kormányzás és lengéscsillapítás opció.

 

 

Elektromos hajtású R8 is lesz

Az R8 az előző generációhoz hasonlóan kis szériában e-tron kivitelben is készül majd. Az elektromos hajtású sportkocsi 462 lóerőre és 920 Nm nyomatékra képes, így 3,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és üzemmódtól függően 210 vagy 250 km/óra a végsebessége. A 92 kilowattórás akkumulátornak köszönhetően egy feltöltéssel a korábbinál kétszer akkora, 450 kilométeres táv megtételére képes.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár