A leggyorsabb sportkompakt lett az új Civic Type R
Bemutató, 2015. március. 3.
AS

Minden idők legerősebb Civic modellje lett az új Type R, amely 310 lóerős kétliteres turbómotort, valamint a versenyautókéhoz hasonló aerodinamikai elemeket kapott.

 

 

Prototípusként már megismerhettük, most pedig sorozatgyártásra kész változatban is bemutatkozott az új Honda Civic Type R, amely nemcsak a japán gyártó eddigi legerősebb kompakt modellje, hanem a kategóriájában is a leggyorsabbak közé tartozik. Az újdonság ugyanis egy kétliteres, közvetlen befecskendezéses, négyhengeres turbómotort kapott, amely 310 lóerős teljesítményre képes 6500-as fordulatszámon, 400 Nm legnagyobb nyomatékát pedig 2500-as fordulaton adja le, míg a piros mező 7000-nél kezdődik. A motorhoz, amely az első kerekeket hajtja, hatfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik.

 

 

Karosszériája látványos, de hatékony is, az aerodinamikai elemeket ugyanis a Honda motorsport-részlegének közreműködésével fejlesztették, ezért az első lökhárító légterelőjének, a hátsó diffúzornak és a méretes hátsó szárnynak is nagy szerepe van. A Type R négyféle színben érhető el, a jellegzetes fehér mellett fekete, szürke, kék és vörös rendelhető. A forma egyébként nem sokat változott a prototípus óta, egyedül a szárnyba hajló hátsó lámpáknak kellett búcsút inteni, de a Type R már a modellfrissített Civic fényszóróit kapja. A 19 colos kerekekre 235/35-ös abroncsok kerülnek, a lassításukról pedig Brembo fékrendszer gondoskodik, elöl 350 mm átmérőjű lyuggatott tárcsákkal. A Civic Tourer hátsó kerekeinél látott, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás-szabályzás itt mind a négy keréknél megtalálható.

 

 

Utasterében is a felfrissített Civic berendezését találjuk, így az internetelérésre is alkalmas, hétcolos érintőképernyővel szerelt infotainment rendszer is helyet kapott a középkonzolon. A kormánykerékre középállás-jelzőt tettek, a váltógombot alumíniumból készült darabra cserélték, a fekete-vörös sportülések pedig hangsúlyos oldaltartást nyújtanak. A műszerfalon egy +R gombot is találunk, amely agresszívebb motorvezérlést, csökkentett kormányrásegítést és feszesebb futóművet garantál, a fedélzeti számítógépen pedig köridőmérésre is lehetőség nyílik. A GT Pack a Garmin navigációs rendszer mellett tolatóradart, eső- és fényérzékelőt, elektromosan behajtható tükröket, nyolc hangszórós, 320 wattos hifit, kétzónás klímaberendezést és a Honda vezetéssegítő rendszereit is tartalmazza.

 

 

A hosszú fejlesztés meghozta az eredményét, hiszen a Honda szerint a Civic Type R a leggyorsabb fronthajtású sportkompakt: a gyári mérések szerint 5,7 másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra, a végsebessége pedig eléri a 270 km/órát. Az új Civic Type R a genfi autószalonon mutatkozik be, a kereskedésekbe pedig nyáron kerül.

 

 

A Civic Type R története

 

 

1997-ben mutatkozott be a legelső Type R a Civic kínálatában, a háromajtós modell azonban csak a japán piacon volt elérhető. 1,6 literes erőforrása 185 lóerős teljesítményre volt képes, amivel máig a legerősebb szívómotornak számít ebben a méretosztályban.

 

 

2001-ben már az angliai gyártású háromajtós Civic alapjára készült el a Type R, amely 200 lóerős kétliteres szívómotort és hatfokozatú kézi sebességváltót kapott, így 6,4 másodperc alatt gyorsult nulláról százra és 235 km/óra volt a végsebessége.

 

 

2007-ben a következő generációból már kétféle Type R-t mutattak be: Japánban a négyajtós Civic alapjára szerelték fel a sportmodellt az Accord kétliteres, 225 lóerős motorjával, míg az európai piacra a háromajtós Type R-t szánták 201 lóerős kétezres benzinmotorral.

 

 

Az új generáció érkezését 2012 szeptemberében jelentették be, az első ötajtós és első turbómotoros Civic Type R érkezését pedig egy tanulmányautóval előlegezték meg 2014-ben.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
A magazint keresd az újságárusoknál,
vagy olvasd digitális formában!
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár