Hibrid szuperautóval állt elő a Koenigsegg
Hírek, 2015. március. 6.
AS

A konkurensektől eltérő megoldással készített hibrid szuperautót a Koenigsegg, az 1500 lóerős Regera ugyanis egy benzinmotort és három elektromotort kapott, de váltó nincs benne.

 

 

A trendeknek megfelelően a LaFerrari, a McLaren P1 és a Porsche 918 Spyder után a Koenigsegg is elkészítette saját hibrid hajtásláncú sportautóját. Az Agera stílusában készült Regera látványos arányokkal rendelkező karosszériát kapott, hiszen a 4,56 méteres hosszához alig 1,11 méteres magasság társul, miközben a karosszéria 2,05 méter széles.

 

 

A hajtáslánc négy motorból áll: egy ötliteres, dupla turbós, 1100 lóerős V8-as benzinmotor munkáját összesen három elektromotor segíti. Az egyik az indítómotort és a generátort helyettesíti, két, egyenként 245 lóerős elektromotor pedig a hátsó kerekeket hajtja. A teljesítmény összesen 1500 lóerő, a maximális nyomaték pedig 2000 newtonméter.

 

 

A Koenigsegg megoldásának újdonsága, hogy a hagyományos értelemben vett sebességváltót kihagyták belőle. 50 km/órás sebességig csak a villanymotorok viszik előre a kocsit, utána pedig egy hidraulikus tengelykapcsolóval, állandó áttétellel száll be a benzinmotor, amelynek 8250-es maximális fordulatszámánál éri el a Regera a 400 km/órás végsebességét.

 

 

A váltó nélküli megoldással jelentősen könnyebb lehetett a Regera, hiszen szárazon mindössze 1420 kilogrammot nyom, de a szükséges folyadékokkal feltöltve, menetkészen sem nehezebb 1628 kilogrammnál. A menetteljesítményei így elképesztők: 3,2 másodperc alatt gyorsul fel 150-ről 250 km/órára, a végsebességét pedig álló helyzetből kevesebb, mint 20 másodperc alatt éri el.

 

 

A 9 kilowattórás, folyadékhűtésű akkumulátor egy feltöltésével 50 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni a Regera. Az utasterét bőrrel és szénszálas anyaggal borították be, a 9 colos színes képernyőn Apple Car Play rendszer fut, az ajtókat pedig kilincsek helyett okostelefonnal lehet nyitni. A tervek szerint csupán 80 példányt készít belőle a Koenigsegg.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár