A lehető legközelebb áll a versenyautókhoz a Porsche 911 legújabb változata, a GT3 RS, amelyet ötszáz lóerős szívómotorral szereltek fel.
Bemutatkozott a Porsche 911 legsportosabb változata, a GT3 RS. A közúti versenyautót könnyű megkülönböztetni a sportkocsi többi kivitelétől, hiszen hatalmas hátsó szárnnyal szerelték fel. A karosszériát alaposabban szemügyre véve további különbségeket is felfedezhetünk: légkilépő nyílások kerültek az első sárvédőre, a motorháztetőre és a hátsó lökhárítóra is.
A tetőt egyébként magnéziumból készítették, a csomagtér és a motorház fedelét pedig szénszálas műanyagból, így további 10 kilogrammot spóroltak: a GT3 RS tömege ezzel 1420 kilogramm. Utasterében a 918 Spyder szénszálas vázú üléseit találjuk Alcantara kárpitozással, a kormánykereket szintén ezzel az anyaggal vonták be, de akár bukócső és tűzoltó készülék is lehet a fedélzeten.
A 911 GT3 RS szíve egy négyezer köbcentis, hathengeres boxermotor, amelyet kimondottan ehhez a modellhez fejlesztettek ki. A szívómotor legnagyobb teljesítménye 500 lóerő, a maximális nyomaték 460 Nm, amelyet csakis hétfokozatú duplakuplungos sebességváltón keresztül juttat a hátsó kerekekhez, amelyeket a jobb útfekvés érdekében néhány fokos kormányzással is elláttak.
A legújabb GT3 RS ezzel 3,3 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 10,9 másodperc alatt éri el a kétszázas tempót, míg a végsebessége 322 km/óra. Egy versenypályára szánt sportkocsinál azonban többet mond az, hogy a Nürburgring Nordschleifén 7 perc 20 másodperc alatt ért körbe, azaz kilenc másodperccel gyorsabban, mint a korábbi szuperautó, a V10-es Carrera GT.
DIGITÁLIS MAGAZIN