Máris óriási siker az új Volvo XC90
Hírek, 2015. március. 20.
AS

Minden téren új fejlesztés a Volvo nagy szabadidő-terepjárója, a rengeteg újdonságot hozó XC90, amely már a megjelenése előtt sikeresebb a vártnál.

 

 

Szokatlanul hosszú ideig, tizenhárom évig készült a Volvo első szabadidő-terepjárója, mielőtt bemutatkozott az XC90 második generációja. Az első széria rendkívül sikeres volt, hiszen világszerte 636 ezer példány kelt el belőle, amiből a magyarországi kereskedésekben összesen 1308 darabot vásároltak, jellemzően D5 motorral, Momentum felszereltséggel, hétszemélyes kivitelben.

 

 

Most pedig új logóval, friss arculattal, bővebb ügyfélkört megcélozva újul meg a Volvo, amelynek célja, hogy 2020-ra évi 800 ezer autót értékesítsen. Az új korszak első képviselője az XC90 második generációja, amelynek öt centi híján 5 méter hosszú, közel 3 méteres tengelytávú karosszériáját a T alakú menetfények teszik jellegzetessé, a függőleges hűtőmaszk pedig a régi idők Volvóira emlékeztet.

 

 

A Volvók ülései mindig a kényelmükről voltak ismertek, ez most sincs másként, a fűtéssel, masszázsfunkcióval és elektromos deréktámasszal ellátott első üléseket már kihúzható combtámasszal is felszerelték. A második sorban nagyobb a fejtér és a lábtér, a harmadik üléssort pedig magasabban és középen helyezték el, hogy az itt ülők is kilássanak. Az utastér színvonalát az üvegkristályból készült váltógomb és a 19 hangszórós, 1400 wattos Bowers & Wilkins hifi emeli, de érdekes a függőleges táblagépre emlékeztető Sensus infotainment rendszer és a Volvo első head-up kijelzője is.

 

 

A forgalmazás a D5 dízelmotorral, a T6 benzinmotorral és a konnektorról tölthető hibrid T8 kivitellel indul, később elsőkerék-hajtású D4 dízellel bővül a kínálat, részletek korábbi cikkünkben olvashatók. A Kinetic alapfelszereltségen felül közepes Momentum felszereltség, valamint az elegánsabb Inscription és a sportosabb R-Design kivitelek közül lehet választani. A sikerét jól mutatja, hogy az XC90-re eddig már 18 ezer megrendelés érkezett világszerte. A gazdagon felszerelt First Edition modellből, amellyel az értékesítés indult, hazánkban 19 darab kelt el, azóta pedig még 74-et vettek meg szinte látatlanul, az első példányok ugyanis csak nyáron érkeznek meg.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár