Több másik autógyártóhoz hasonlóan a Toyota is bemutatta moduláris padlólemezét, amelynek köszönhetően a jövőbeli modelljei egységesebbek lehetnek.
Jelenleg világszerte mintegy százféle padlólemezt használ típusainál a Toyota, ennek vethet véget a most bemutatott moduláris platform. 2020-ra a japán autógyártó modelljeinek fele a Toyota New Global Architecture alapjaira épül majd. A padlólemezhez könnyebb és masszívabb anyagokat használtak fel, így kisebb tömeg mellett mintegy 30-65 százalékkal merevebb karosszéria lesz az eredmény, ami a kezelhetőségben és a biztonságban is megmutatkozik.
Az új padlólemez fronthajtású és hátsókerék-hajtású modellekhez is használható, de természetesen összkerékhajtású és hibrid autókhoz is megfelelő lesz. A moduláris platformhoz új motorcsalád is tartozik, amelynek tagjai átlagosan 15 százalékkal nagyobb teljesítményűek és 25 százalékkal takarékosabbak a jelenlegi erőforrásoknál. Az új modellek súlypontja a legalacsonyabb lesz a kategóriájukon belül. Az első TNGA alapokra épülő autó egy fronthajtású típus lesz, a hírek szerint a Prius vadonatúj generációja lehet az.
vagy olvasd digitális formában!