Dél-Koreában kapták lencsevégre a Hyundai Veloster egy különleges prototípusát, amely mind formájában, mind technikájában jelentősen eltér az eddigi változatoktól.
Tavaly márciusban, a Hyundai a Busan autószalonon kiállította a Veloster Midship tanulmányát, amelyet ugyanaz a csapat dolgozott ki, mint az i20 WRC versenyautót. Most úgy tűnik, a vállalat úgy döntött, megvalósítja ezt a változatot. Egy dél-koreai autópályán sikerült lefotózni a különleges Veloster prototípusát, amely minden eddiginél agresszívabb kialakítást kapott.
Jól látszik a képekről, hogy az autó sokkal szélesebb karosszériát visel, amelyet ráadásul megfosztottak a modell eddigi különlegességétől, a jobb hátsó ajtótól. Helyette hatalmas légbeömlők kerültek az első oldalajtók mögé, de a hátsó kialakítás is jelentősen megváltozott. A hagyományos kétajtós karosszériát jóval lejjebb ültették, a megjelenést pedig a különleges, kéttónusú fényezés koronázza meg.
A tavalyi Midship koncepcióba a hátsó ülések helyén egy 2,0 literes, négyhengeres és 300 lóerős turbómotort építettek. A „mini szuperautó”-ként emlegetett kétüléses autó megerősített, a hagyományos változatoknál jóval könnyebb alumínium felfüggesztéseket is kapott. A Hyundai képviselői akkor tagadták, hogy a tanulmány valaha is sorozatgyártásba kerülhetne, azzal csupán a „Velosterben rejlő lehetőségeket kívánták bemutatni”.
Látva a prototípust, mostanra talán a Hyundainál arra az elhatározásra jutottak, hogy a Veloster új generációját középmotoros változatban készítenék el. Tavaly szárnyra kapott ugyanis az a pletyka, amely szerint a várakozásokon aluli kereslet miatt a vállalat modellciklusa végén megszüntetné a Veloster típust, ezért könnyen elképzelhető, hogy azt más elnevezéssel és középmotoros felépítéssel rendelkező új modellel pótolnák.
Forrás: hyundaihirek.com
vagy olvasd digitális formában!