Kisebb motorokat kap az új Chevrolet Malibu
Hírek, 2015. április. 1.
AS

Az elődjénél sportosabb formával, tágasabb utastérrel és kisebb motorokkal mutatkozott be a Chevrolet Malibu kilencedik generációja.

 

 

1964 óta a Malibu kilencedik generációját mutatta be a Chevrolet a New York-i autószalonon. Az újdonság sportosabb formájú lett a rövid ideig az európai piacra is bevezetett elődjénél, a markánsabb frontrészt kupészerű tetővonal követi, amely a nagyobb Impala formáját idézi. A tengelytávolság 10 centiméterrel nőtt, így tágasabb utastérre számíthatunk, a tömege pedig 135 kilogrammal kevesebb a kifutó modellénél.

 

 

A könnyebb autót kisebb motorokkal szerelik fel, az alapváltozatot például 1,5 literes, négyhengeres turbómotor mozgatja 163 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal, hozzá hatfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik, ez a korábbi 2,5 literes, négyhengeres szívómotort váltja fel. A nagyobb teljesítményre vágyóknak kétliteres, négyhengeres turbómotort kínálnak 253 lóerővel és 350 Nm-rel, már nyolcfokozatú automatával.

 

 

A legérdekesebb alighanem a Malibu Hybrid, amelyet a Voltból származó hibridhajtással szerelnek fel. Az 1,8 literes benzinmotor és az elektromotor együttesen 185 lóerős teljesítményre képes. Az 1,5 kilowattórás lítiumion akkumulátorral tisztán elektromos módban legfeljebb 88 km/órás sebességre képes, a kombinált átlagfogyasztás átszámítva 6,3 l/100 km. A Volthoz képest sportosabb a hibrid Malibu, nulláról százra 7,8 másodperc alatt gyorsul fel.

 

 

A Malibu számos vezetéssegítő felszerelést kap, így gyalogosfelismerő, sávtartó, sávelhagyás-figyelmeztető, holttérfigyelő, ráfutásgátló és távfényszóró-asszisztens is lesz a fedélzeten. A MyLink infotainment rendszer újdonsága a Teen Driver funkció, amellyel biztonságban tudhatjuk gyermekünket, ha kölcsönadjuk neki az autót, hiszen például némítja a hifit, ha a biztonsági övek nincsenek becsatolva, és jelentést készít az út során elért legnagyobb sebességről.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár