Bemutatkozott a Lexus középső szabadidő-terepjárójának negyedik generációja, az új RX pedig a kisebb testvéréhez hasonló éles vonalvezetést kapott.
Már a negyedik generációjánál jár a Lexus sikeres szabadidő-terepjárója. Az RX előző szériája még 2009-ben mutatkozott be, és három évvel később kapott egy frissítést, amelynek során a japán luxusmárka új arculatához igazították a külsőt. A New York-i autószalonon kiállított vadonatúj modellt már teljes egészében ennek megfelelően tervezték meg.
Az RX a kisebb NX mintájára készült L-alakú fényszórókat, hatalmas hűtőmaszkot és éles vonalakból álló formát kapott. A tetővonal szinte már kupésan ívelt, amit tovább fokoztak azzal, hogy a hátsó szélvédőoszlopot részben feketére fényezték, ezért úgy látszik, mintha lebegne a tető. A későbbiekben ezt a formai megoldást a Lexus más típusain is felfedezhetjük majd.
Az újdonság tengelytávja öt centiméterrel 2,79 méteresre bővült, ami azt jelenti, hogy még több hely áll a hátsó utasok rendelkezésére, akiknek az ülése kívánságra akár fűthető is. Az infotainment rendszer 12,3 colos képernyőt kapott, ami érintőpaddal kezelhető, de a head-up display sem hiányozhat a kocsiból. Az asszisztensek sorát többek között ráfutásgátló, sávtartó, holttérfigyelő és adaptív tempomat alkotja.
Az amerikai piacon az RX 350 lesz a belépőmodell, amelyet 3,5 literes V6-ossal szerelnek. Ez a hathengeres kerül a nálunk is elérhető RX 450h motorházfedele alá is, a hibridmodell kombinált teljesítménye több mint 300 lóerő. A kínálatban F Sport csomagot is találunk, amely sportosabb külsőt és eltérő műszeregységet is tartalmaz. Az újdonság az idei év vége felé kerül az európai kereskedésekbe.


