Még sportosabb változatban is bemutatta a Toyota GT86 testvérmodelljét a Subaru, a BRZ STI Performance Concept azonban csak tanulmányautó marad.
Nagy elismerésre tett szert a Toyota GT86 és a Subaru BRZ azzal, hogy sportos menettulajdonságaik ellenére a hétköznapokban is használhatók maradtak, a rajongók azonban hiányolták az igazán erős változatokat. A Subaru a New York-i autószalonon leplezte le azt a tanulmányautót, amely megmutatja, hogyan képzelik el a sportkupé továbbfejlesztését.
Az STI Performance Concept ennek megfelelően méretes légbeömlővel ellátott első lökhárítót, szénszálas anyagból készült légterelőket és hatalmas hátsó szárnyat kapott. A könnyűfém kerekek, valamint a lámpák is újak, az utóbbiak a Subaru új stílusirányzatát tükrözik. A belső teret az STI modelleknek megfelelően alakították át piros betétekkel díszített elemekkel és kagylóülésekkel.
A koncepció teljesítményéről csak annyit árult el a Subaru, hogy a márka pálya-versenyautójának erőforrását szerelték bele. A szériamodell kétliteres, 200 lóerős szívómotorjához képest ez egy szintén kétliteres, de turbótöltős, 300 lóerős erőforrást jelent. Annak ellenére, hogy ezzel a modellel a sportkocsi-rajongók minden igénye kielégíthető lenne, a Subaru egyelőre nem tervezi a sorozatgyártását.
DIGITÁLIS MAGAZIN