Aircross néven érkezik a Citroën szabadidő-terepjárója
Bemutató, 2015. április. 8.
AS

A C4 Cactus után egy szabadidő-terepjáró tanulmányával állt elő a Citroën, a konnektorról tölthető hibrid Aircross Concept valósággá is válhat.

 

 

Szabadidő-terepjáró tanulmányával jelentkezik a Citroën a sanghaji autószalonon. Az Aircross Concept formavilága azt a stílust folytatja, amelyet a C4 Cactus bemutatásával kezdett meg a francia gyártó. A prototípus azonban jóval nagyobb nála, hiszen karosszériája 4,58 méter hosszú, 2,1 méter széles és 1,73 méter magas, a tengelytávolság 2,8 méteres. A korábban megismert, légbuborékos Airbump továbbgondolásaként méhsejt-szerkezetű alumíniumból készült Alloy Bump óvja a karosszériát.

 

 

Formáját az egyedi fényszórók és háromdimenziós hatású hátsó lámpák teszik jellegzetessé, de feltűnőek a 22 colos kerekek is, amelyekre a Continental készített 275/45 méretű abroncsokat. Az utastérben négy kagylóülést találunk, az ezekben helyet foglaló utasok beszélgetését beépített mikrofonok és hangszórók segítik. A műszeregységet 12 colos kijelző helyettesíti, a középkonzol szintén 12 colos érintőképernyője pedig kivehető. Az úti eseményeket beépített kamerákkal lehet rögzíteni és megosztani.

 

 

A prototípus konnektorról tölthető hibrid hajtásláncot kapott. Az első kerekeket az 1,6 literes, benzines turbómotor 218 lóerős és 275 Nm nyomatékra képes változata hajtja, a hátsókat pedig 95 lóerős és 200 Nm nyomatékú elektromotor forgatja. A lítiumion akkumulátor feltöltése otthoni hálózatról három és fél órába kerül, ezzel 50 kilométert lehet megtenni tisztán elektromos módban. A kombinált teljesítmény 313 lóerő, így nulláról százra 4,5 másodperc alatt gyorsul az autó, az átlagfogyasztása pedig feltöltött telepekkel indulva 1,7 liter száz kilométeren.

 

 

Az autóról április végén rántják le a leplet Sanghajban, és nem elképzelhetetlen, hogy később sorozatgyártásra kész változatot is fejleszt belőle a Citroën. Az újdonság ezzel a Mitsubishi ASX műszaki alapjaira épülő, valódi összkerékhajtással is rendelhető, de nálunk nem forgalmazott C4 Aircross utódja lehetne a kínálatban.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
A magazint keresd az újságárusoknál,
vagy olvasd digitális formában!
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár