Sportos hibrid tanulmányautóval állt elő a Peugeot: az összkerékhajtású 308 R Hybrid turbós benzinmotorral és két elektromotorral elképesztő menetteljesítményekre képes.
Mindent kihozott a rendelkezésre álló komponensekből legújabb tanulmányautójában a Peugeot. A 308 R Hybrid ugyanis elképesztő menetteljesítményekre képes, de takarékosan is lehet autózni vele. A 308 R Conceptből származó 1,6 literes, négyhengeres turbómotorja 270 lóerős, az előre beépített elektromotor pedig 115 lóerős, ezek egy hatfokozatú sebességváltóhoz kapcsolódnak.
A francia mérnökök a hátsó kerekekhez is beépítettek egy 115 lóerős elektromotort, így a 308 R Hybrid összkerékhajtású, a kombinált teljesítménye 500 lóerő, a legnagyobb nyomatéka pedig 730 Nm. A 3 kilowattórás lítiumion akkumulátort a hátsó ülések alá, az üzemanyagtank helyére építették be, így az 50 literes benzintartály a csomagtartó alá, a hátsó elektromotor fölé került. Az utastérben speciális szövetanyaggal borított műszerfalat és barna bőrrel bevont kagylóüléseket találunk.
Négyféle üzemmódban használható az autó, ennek megfelelően alakul a teljesítménye is. A teljes erő a Hot Lap módban áll rendelkezésre, Track módban 400 lóerő és 530 Nm érhető el, Road módban 300 lóerős és 400 Nm nyomatékú a Peugeot, a ZEV mód pedig tisztán elektromos. A vezethetőséget a 80 mm-rel kiszélesített nyomtávok, a 235/35-ös abroncsokkal szerelt 19 colos kerekek, valamint az elöl 380, hátul 290 mm átmérőjű féktárcsák is javítják.
A 308 R Hybrid ezzel akár 4 másodperc alatt képes nulláról százra gyorsulni, de álló helyzetből 22 másodperc alatt teljesíti az 1000 méteres sprintet is. A végsebességét 250 km/óránál korlátozták. A gyári adatok szerint a kombinált károsanyag-kibocsátása 70 g/km, az akkumulátor pedig nem csak fékezéskor nyeri vissza az energiát, de az első elektromotort generátorként használva menet közben, vagy gyorstöltőről 30 percnyi várakozás alatt is fel lehet tölteni.
vagy olvasd digitális formában!