A genfi után a sanghaji autószalonra is négyajtós kupé tanulmányával készült a Volkswagen, a C Coupé GTE koncepció is konnektoros hibrid hajtást kapott.
A márciusban leleplezett Sports Coupé GTE Concept után most még egy négyajtós kupé tanulmányát mutatta be a Volkswagen. Amíg az előző koncepció a genfi autószalon közönségét kápráztatta el, addig az újdonság a sanghaji autókiállításra készült. A formája alapján ez a konzervatívabb stílusú modell: míg az előző prototípus sportosabb frontrészt és lejtősebb hátsót kapott, az új inkább egy klasszikus limuzinra hasonlít.
A hajtáslánc itt is konnektorról tölthető hibrid, de szerényebb teljesítményű. A kétliteres, 210 lóerős, turbós benzinmotor mellett egy 124 lóerős elektromotor dolgozik, a kombinált teljesítmény 245 lóerő, a legnagyobb nyomaték pedig 500 Nm. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval a C Coupé GTE Concept 8,6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 232 km/óra a végsebessége.
Az akkumulátort konnektorról teljesen feltöltve 50 kilométert lehet megtenni tisztán elektromos hajtással, legfeljebb 130 km/órás sebességgel. Szintén feltöltött akkumulátorral indulva a kombinált átlagfogyasztás 2,3 liter száz kilométeren, ami 55 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg, a hatótávolság egyébként 800 kilométer egy tankkal.
A C Coupé GTE Concept hátsó sorában két különálló fotelt találunk, saját klímaberendezéssel és infotainmenttel, a képernyőket látványos módon az első ülések hátoldalába építették. A Volkswagen tervei szerint hamarosan egy olyan sorozatgyártású négyajtós kupét mutat be, amely a Passat és a Phaeton közötti helyet tölti be a kínálatban, ezzel az Audi A6, BMW 5-ös sorozat és Mercedes-Benz E-osztály kategóriájában indulhatna eséllyel a vásárlókért.
DIGITÁLIS MAGAZIN