Magyar győzelem a túrakocsi-világbajnokság hétvégéjén a Hungaroringen
Beszámoló, 2015. május. 4.
AS

Michelisz Norbert rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen a túrakocsi-világbajnokság hazai futamán, de a Zengő Motorsport másik pilótája is ünnepelhetett.

 

 

Nem indult jól a túrakocsi-világbajnokság magyarországi fordulója Michelisz Norbert számára, a Zengő Motorsport pilótája ugyanis csak a tizedik helyet érte el az időmérő edzésen. A két szabadedzés még esős időben zajlott, a kvalifikációra azonban kisütött a nap, és úgy tűnt, valami nem stimmel a magyar versenyző Hondájával. A megfelelő beállítás megtalálása túl sok időt vett igénybe, ezért meg kellett elégednie a tizedik pozícióval, ami azonban egyben azt is jelentette, hogy a második futamon a fordított rajtsorrend miatt az első helyről indulhat.

 

 

Yvan Muller, aki az elmúlt négy évben mindig nyert a Hungaroringen, ezúttal is hozta a formáját, és a kvalifikáció élén zárt. A Citroën Racing világbajnoka, José María López kétszer is hibázott, ezért csak a harmadik helyre hozta be autóját, és Sebastien Loeb sem tudott hibátlan kört futni. Ma Csing Hua, a francia csapat negyedik versenyzője pedig el sem indulhatott az időmérő harmadik szakaszában, mert a szabályok nem hagytak elég időt a gumicserére, így be kellett érnie az ötödik hellyel. Hugo Valente azonban szenzációs időt autózott, és második helyen zárta a kvalifikációt. A Chevrolet Cruze pilótáját öt rajthelyes büntetéssel sújtották, ám ezt később visszavonták, így az első futamon honfitársa, Muller mellől az élről startolhatott.

 

 

Meglepetésre két felvezető körrel indult az első futam, Muller ugyanis nem a megfelelő helyre sorakozott fel, ezért még egy formációs kört tett meg a mezőny. Az első verseny már a rajtnál eldőlt azzal, hogy a második sorból startoló López nem csak Valente, de egy kis csata után az élről induló Muller autója mellett is elment. Michelisz a tizedik helyről indult, és ugyan feljött a hetedikre, de Tom Chilton megelőzte. A magyar pilóta úgy döntött, a második futam rajtpozícióját szem előtt tartva nem érdemes kockáztatnia, így végül ezen a helyen futott be.

 

 

A második futamon Michelisz szokásához híven szenzációsan rajtolt, az első rajtkockából indulva megőrizte pozícióját Coronel és Chilton előtt. Sőt, a verseny során folyamatosan növelte előnyét, így biztos győzelmet aratott a két Chevrolet Cruze pilótái előtt. Az ettől a futamtól hatvan kilogrammos ballasztot cipelő Citroën C-Elysée vezetőinek ezúttal nem sikerült előretörniük. Ma és Huff már az első kanyar után összekoccant: a kínai visszaesett, a brit Ladájának pedig kitört a kereke. Az orosz csapat egyébként is balszerencsés hétvégét zárt: Thompson fogfájása miatt nem tudott indulni, Kozlovszkij autója pedig a második futam rajtjánál megsérült, ezért szintén kiállni kényszerült.

 

 

Az idei szezonban ez volt az első futam, ahol nem egy Citroën nyert, sőt, még a dobogóra sem fért fel, Michelisz Norbert pedig a negyedik győzelmét aratta: másodszor a Hungaroringen, és második alkalommal a Hondával. Ezzel az összetett pontversenyben feljött a hatodik helyre 47 ponttal, a privát pilótáknak kiírt Yokohama kupában pedig növelte előnyét Chilton és Bennani előtt. Az összesítésben hasonlóan tett az argentin Lopez, aki 130 pontjával vezeti a bajnokságot a 96 pontos Loeb és a 86 pontos Muller előtt.

 

 

Ficza Ferenc győzelme a Hungaroringen

 

A túrakocsi-világbajnokság betétfutamaként zajlott az Európa-kupa, amelynek mezőnyében szintén indult egy magyar versenyző. Ficza Ferenc a Zengő Motorsport színeiben egy Seat Leon Cup Racerrel állt rajthoz, és meglehetősen sikeres hétvégét zárt a hazai közönség előtt. Az első futamon ugyanis az utolsó körben sikerült az élre kerülnie és győzelmet aratnia, a második verseny során pedig a dobogó második fokára fért fel. Ezt a futamot a szerb Dusán Borkovic nyerte meg, aki ezen a hétvégén váltott a túrakocsi-világbajnokságról az Európa-kupára.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár