A formája alig változott, a motorházfedél alatt azonban jelentős újdonságokkal szolgál a BMW 3-as sorozatának ráncfelvarrott változata, amelyből háromhengeres benzines és konnektoros hibrid is lesz.
Megújult a BMW 3-as sorozata, de a karosszérián szinte nagyítóval kell keresni az újdonságokat. A középkategóriás modellnek nem volt szüksége nagy változtatásokra, ezért a fényszórókat, a hűtőmaszkot és a lökhárítókat csak enyhén rajzolták át. Az aktív tempomat érzékelője az első légbeömlőbe költözött, opció a teljesen LED-es fényszóró, hátul pedig széria a LED-es lámpa. Fontosabb változásokon esett át a motorkínálat, az 1,6 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt 316i helyét ugyanis a szintén 136 lóerős, de a 2-es sorozatban megismert 1,5 literes, háromhengeres, turbós benzinessel ellátott 318i vette át.
A többi benzines modell is új. A 320i-ben új négyhengeres turbómotor dolgozik, a 328i utódja pedig a 330i, amelyben a kétliteres, turbós erőforrás 245 helyett 252 lóerőre képes. A 335i helyét a 340i veszi át, ennek háromliteres, turbós hathengerese 306 helyett 326 lóerőre képes, de a fogyasztása csökkent. A dízelek közül a 320d is megújult, a kétliteres, négyhengeres erőforrás 190 lóerőre és 400 Nm nyomatékra képes. A 318i és a 316d kivételével a sorozat minden tagja elérhető a xDrive összkerékhajtással, a 335d esetében pedig szériafelszerelés a 4x4.
Most először konnektorról tölthető hibridként is készül a BMW 3-as sorozata. A 330e hajtáslánca a kétliteres, négyhengeres, benzines turbómotor 184 lóerős változatából és egy 80 kilowattos elektromotorból áll. A kombinált teljesítmény 252 lóerő, a modell legnagyobb nyomatéka pedig 420 Nm, így nulláról százra 6,3 másodperc alatt gyorsul és 225 km/óra a végsebessége. A 2016-ban érkező plug-in hibrid egy feltöltéssel 35 kilométert képes megtenni tisztán elektromos módban, száz kilométeren pedig 2,1 liter benzint fogyaszt el, ha feltöltött akkumulátorral indulunk.
DIGITÁLIS MAGAZIN