Egy évtized után teljesen megújította platós terepjáróját a Toyota: friss külsővel és új motorokkal mutatkozott be a Hilux nyolcadik generációja.
Bemutatkozott a Toyota Hilux nyolcadik generációja, amely 2005 óta kapható elődjét váltja. A japán márka platós terepjárója teljesen új külsőt kapott, a fényszórók és a hűtőmaszk formája a Corolla külsejét idézi. A fejlesztés során ugyanakkor a komfortra is minden eddiginél nagyobb figyelmet fordítottak. A mérnökök ennek érdekében merevebb karosszériát, csendesebb motorokat és több hangszigetelést alkalmaztak. A futóművet háromféle állásba lehet tenni, a standardon kívül egy komfortos és egy nehéz munkára való beállítás választható.
A motorházfedél alatt egy teljesen újonnan fejlesztett, 2,8 literes, 177 lóerős turbódízel motort találunk, amely 450 Nm nyomatékra képes, és amelyhez egy szintén új, hatfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik. Az alapmodellt azonban nem ezzel, hanem a korábbi 2,4 literes dízelmotor továbbfejlesztett, 150 lóerős és 400 Nm nyomatékú változatával szerelik. Egyes piacokon benzinmotorral is kapható lesz a Hilux, a 2,7 literes erőforrás teljesítménye 166 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 240 Nm.
A szimpla és dupla kabinos változatban is készülő Hilux karosszériája hét centiméterrel hosszabb, kettővel szélesebb és valamivel alacsonyabb, mint elődjének. A nappali menetfény mellett a fényszórók is lehetnek LED-esek, az opciók között érintőképernyős hifit találunk, az utastér helykihasználásáért pedig ugyanaz a mérnök felel, aki a parányi iQ belső terét is tervezte. A Hilux első alkalommal 1968-ban jelent meg a Toyota kínálatában, az előző hét generációból pedig több mint 16 millió példányt adtak el.
vagy olvasd digitális formában!
