Hivatalosan is itt az új Opel Astra
Bemutató, 2015. június. 3.
AS

Az elődjénél kicsivel kisebb és sokkal könnyebb az Opel Astra új generációja, amely fürge és takarékos motorokkal, valamint gazdagabb felszereltséggel érkezik.

 

 

Az előzetesen kiadott információk és a gyár által készített álcázott fotók után most hivatalosan is bemutatkozott az Opel Astra új generációja. A német márka kompakt modellje könnyebb, takarékosabb, agilisabb és kényelmesebb is lett elődjénél. A tervezők az alapoktól kezdték a munkát, és a legnagyobb előrelépést a tömeg csökkentése terén érték el. Az újdonság ugyanis kiviteltől függően legalább 120, de akár 200 kilogrammal is könnyebb az elődjénél. A karosszéria súlya például 357-ről 280 kilogrammra mérséklődött, de az első és hátsó futómű, valamint a segédkeretek könnyítésével is 50 kilogrammot spóroltak.

 

 

Az új Astra nem csak könnyebb, de valamivel kisebb is lett az elődjénél. A karosszéria 4,37 méteres hosszúsága öt centiméterrel kisebb az elődjénél, a magassága pedig 2,6 centiméterrel 1,46 méteresre csökkent. Az Opel lendületes új formavilágát magán viselő karosszéria légellenállási együtthatója ezzel 0,30-ra mérséklődött. A tervezők ugyanakkor a berendezés során is jó munkát végeztek, hiszen annak ellenére, hogy a tengelytávolság két centiméterrel csökkent, a helykínálat jócskán megnőtt: az ülések átformálásának köszönhetően a hátsó lábtér 25 milliméterrel nagyobb. A vezető környezete letisztultabb, kevesebb a kapcsoló, a középkonzolt színes érintőképernyő uralja.

 

 

Ezen az érintőképernyőn pedig számtalan funkció érhető el. Az új Astra lesz az első Opel, amely megkapja az OnStar szolgáltatási asszisztenst. Ez a rendszer baleset esetén automatikusan értesíti a segélyhívót, de defekt esetén is jól jön, az interneteléréséhez pedig összesen akár hét mobil eszközt lehet csatlakoztatni. Az IntelliLink infotainment új nemzedéke is az Astrában debütál: ez a rendszer még integráltabb módon csatlakoztatja az okostelefont az autóhoz. Az Android Auto és Apple CarPlay segítségével az okostelefon funkciói az Astra érintőképernyőjén kezelhetők.

 

 

A kompakt autók között az Astra lesz az első, amely LED-es mátrixfényszórót kap. Az oldalanként nyolc elemből álló fényszóró az Opel Eye kamerával működik együtt, automatikusan állítva a fénykéve hosszát és eloszlását a közlekedési helyzethez. Az újfajta fényszóró nem vakítja, hanem körbevilágítja a szembejövőt, az élettartama pedig hosszabb a halogén vagy xenon típusú fényszórókénál. Az új Astrát számos vezetéssegítővel is felszerelték: táblafelismerő, sávtartó, követési távolság-jelző, ráfutásgátló 60 km/óráig működő vészfékasszisztenssel, holttérfigyelő és önállóan parkoló rendszer is került a kocsiba.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár