Az elődjénél kicsivel kisebb és sokkal könnyebb az Opel Astra új generációja, amely fürge és takarékos motorokkal, valamint gazdagabb felszereltséggel érkezik.
Az előzetesen kiadott információk és a gyár által készített álcázott fotók után most hivatalosan is bemutatkozott az Opel Astra új generációja. A német márka kompakt modellje könnyebb, takarékosabb, agilisabb és kényelmesebb is lett elődjénél. A tervezők az alapoktól kezdték a munkát, és a legnagyobb előrelépést a tömeg csökkentése terén érték el. Az újdonság ugyanis kiviteltől függően legalább 120, de akár 200 kilogrammal is könnyebb az elődjénél. A karosszéria súlya például 357-ről 280 kilogrammra mérséklődött, de az első és hátsó futómű, valamint a segédkeretek könnyítésével is 50 kilogrammot spóroltak.
Az új Astra nem csak könnyebb, de valamivel kisebb is lett az elődjénél. A karosszéria 4,37 méteres hosszúsága öt centiméterrel kisebb az elődjénél, a magassága pedig 2,6 centiméterrel 1,46 méteresre csökkent. Az Opel lendületes új formavilágát magán viselő karosszéria légellenállási együtthatója ezzel 0,30-ra mérséklődött. A tervezők ugyanakkor a berendezés során is jó munkát végeztek, hiszen annak ellenére, hogy a tengelytávolság két centiméterrel csökkent, a helykínálat jócskán megnőtt: az ülések átformálásának köszönhetően a hátsó lábtér 25 milliméterrel nagyobb. A vezető környezete letisztultabb, kevesebb a kapcsoló, a középkonzolt színes érintőképernyő uralja.
Ezen az érintőképernyőn pedig számtalan funkció érhető el. Az új Astra lesz az első Opel, amely megkapja az OnStar szolgáltatási asszisztenst. Ez a rendszer baleset esetén automatikusan értesíti a segélyhívót, de defekt esetén is jól jön, az interneteléréséhez pedig összesen akár hét mobil eszközt lehet csatlakoztatni. Az IntelliLink infotainment új nemzedéke is az Astrában debütál: ez a rendszer még integráltabb módon csatlakoztatja az okostelefont az autóhoz. Az Android Auto és Apple CarPlay segítségével az okostelefon funkciói az Astra érintőképernyőjén kezelhetők.
A kompakt autók között az Astra lesz az első, amely LED-es mátrixfényszórót kap. Az oldalanként nyolc elemből álló fényszóró az Opel Eye kamerával működik együtt, automatikusan állítva a fénykéve hosszát és eloszlását a közlekedési helyzethez. Az újfajta fényszóró nem vakítja, hanem körbevilágítja a szembejövőt, az élettartama pedig hosszabb a halogén vagy xenon típusú fényszórókénál. Az új Astrát számos vezetéssegítővel is felszerelték: táblafelismerő, sávtartó, követési távolság-jelző, ráfutásgátló 60 km/óráig működő vészfékasszisztenssel, holttérfigyelő és önállóan parkoló rendszer is került a kocsiba.
vagy olvasd digitális formában!