Bemutatkozott a legújabb 7-es BMW
Bemutató, 2015. június. 15.
Auto2

Hivatalosan is bemutatkozott a BMW 7-es sorozatának legújabb generációja, amely nagyobb és gazdagabban felszerelt, mégis könnyebb és takarékosabb az elődjénél.

 

 

Az előzetes műszaki információk után leleplezte a 7-es sorozat legújabb nemzedékét a BMW. A német luxusautó hatodik generációja minden eddiginél nagyobbra nőtt: az alapmodell 5,1 méter hosszú, a nyújtott tengelytávú változat pedig 5,24 méteres hosszúságú. Ennek ellenére a tömege csökkent, amelyet a BMW i modelleken megjelent szénszálas anyagokból álló váznak köszönhet: a karbonból készült elemek használatával az autó tömege 130 kilogrammal kevesebb. A karosszériát már M Sport csomaggal is egyedivé lehet tenni.

 

 

A motorválaszték kétféle benzinesből, egy dízelből és egy plug-in hibridből áll. A 730d hathengeres dízelmotorja 265 lóerős, ezt xDrive összkerékhajtással is lehet kérni. A 740i szintén hathengeres benzinese 326 lóerőre képes, míg a 750i-ben dolgozó biturbó V8-as már 450 lóerős, ehhez szériaként jár az xDrive. Minden motorhoz nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik, amely már a navigációs rendszer adatait is használja: ennek megfelelően másként kapcsol autópályán, és másként kanyargós országúton. Az üzemmódok között pedig egy adaptív beállítást is találunk.

 

 

2016-tól lesz elérhető a 740e, amely a konnektorról is tölthető hibridet jelenti. A kétliteres, turbós, négyhengeres benzinmotorral és elektromotorral kombinált hajtáslánc összesen 326 lóerős teljesítményre képes. Teljesen feltöltött lítiumion akkumulátorral akár 40 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos módban, legfeljebb 120 km/órás sebességgel. Feltöltött akkuval indulva száz kilométeren 2,1 literre adódik az átlagos benzinfogyasztás. A plug-in hibrid 7-es hosszított tengelytávval és összkerékhajtással is megjelenik a kínálatban.

 

 

Szériafelszerelés a légrugózás és a teljesen LED-es fényszóró, felárért pedig lézeres fényszórót lehet kérni. A kínálat egyik újdonsága az önálló parkolásra képes rendszer, amelyet már távirányítással is lehet kezelni: az autó így a szintén újdonságnak számító kijelzős kulccsal gurítható be például a szűk parkolóhelyre vagy garázsba. A hátsó ülések opcióként elektromosan mozgathatók, hátradönthető háttámlával, felhajtható lábtámasszal, hátulról előretolható jobb első üléssel. A négyzónás klímaberendezést és sok mást egy kivehető hétcolos táblagépről lehet kezelni. Újdonság az elöl lévő képernyő kezelése is, hiszen már nem csak a kontrollerrel, hanem érintéssel és gesztusokkal is vezérelhetők a funkciók.

 

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár