Új formában kapható a Jaguar kínálatának legnagyobb tagja. Az XJ erősebb, takarékosabb dízelmotort kapott, és a felszereltsége is gazdagabb lett.
Megújultan folytatja pályafutását a Jaguar luxusautója: az XJ jellegzetes formája nem változott, de a részleteket finomítottak a tervezők. Szériafelszerelés a teljesen LED-es fényszóró, és hátul is átalakították a LED-es lámpákat, ezen kívül a hűtőmaszk, a légbeömlők és a lökhárítók formája változott. Az utastérben kicserélték a színes képernyőket: a műszeregységet helyettesítő kijelző nagyobb felbontású és jobb grafikájú lett, a középkonzolra pedig a legújabb InControl Touch Pro infotainment került 60 GB kapacitású tárhellyel és fedélzeti wifivel.
Műszaki téren a 3 literes V6-os turbódízel esett át a legtöbb változtatáson: a teljesítménye 275-ről 306 lóerőre nőtt, a nyomatéka pedig 600 helyett immár 700 Nm. Az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normákat is teljesítő erőforrás széndioxid-emissziója 159-ről 149 g/km-re csökkent. A motorválaszték többi, benzines tagja nem változott: az alapmodell kétliteres turbómotorja 240 lóerőre és 340 Nm-re képes, a háromliteres, kompresszoros V6-os pedig 340 lóerős és 450 Nm a nyomatéka, ehhez széria az összkerékhajtás. A csúcsot az 5 literes, kompresszoros V8-as képviseli 550 lóerővel és 680 Nm nyomatékkal.
A mérnökök új kormányszervót fejlesztettek az autóhoz, de a hátsókerék-hajtású kivitelek menetstabilizálóját is átdolgozták, így minden időjárásban biztosabb tapadást nyújt az autó. Az XJ vezetéstámogató rendszereinek sora táblafelismeréssel, dugóasszisztenssel kombinált adaptív tempomattal és merőleges parkolásra is képes asszisztenssel bővült, a felszereltségi listán pedig megjelent a nyújtott tengelytávú modellhez elérhető Autobiography kivitel.
vagy olvasd digitális formában!