Bemutatkozott a Mercedes-Benz középkategóriás szabadidő-terepjárója, a GLK utódjaként megjelenő GLC az Audi Q5 és a BMW X3 ellenfele lesz.
Már a Mercedes-Benz új típusjelölési rendszere szerint nevezték el a stuttgarti márka középkategóriás szabadidő-terepjárójának legújabb generációját. A GLK utódja az új szisztéma szerint GLC lesz, ami arra utal, hogy műszakilag a legújabb C-osztály alapjára épül, és a stílusát is a német gyártó közepes limuzinja ihlette. A 4,66 méter hosszú és 1,89 méter széles GLC karosszériájának tömege mintegy 50 kilogrammal csökkent, de utastere tágasabb lett.
A forgalmazás kezdetén a C-osztályban jelenleg is megtalálható benzines és dízelmotorok közül lehet választani. A GLC 220d-ben a 2,1 literes, négyhengeres turbódízel 170 lóerős, a 250d-ben pedig 204 lóerős teljesítményre képes. A GLC 250 kétliteres, turbós benzinmotorja 211 lóerős teljesítményt ad le, míg a GLC 350 motorházfedele alá hathengeres motor kerül 306 lóerővel, ehhez a kivitelhez már széria a 4Matic összkerékhajtás.
A későbbiekben plug-in hibriddel bővül a kínálat, a C-osztályban megismert hajtáslánc a 211 lóerős benzinmotorból és egy 116 lóerős elektromotorból áll. Ez után pedig egy AMG modell bemutatására is számíthatunk, a csúcskivitelt a 4 literes, biturbó V8-as mozgatja majd. A Mercedes-Benz légrugóval is kínálja a kocsit, amely eddig az eggyel nagyobb kategóriájú modellek kiváltsága volt, ennek segítségével pedig terepképességeiben is a konkurensei fölé nőhet a GLC, amely hamarosan kupésított karosszériával is bemutatkozik.
vagy olvasd digitális formában!