Biztonsági okokból sebességkorlátozást vezettek be a Nürburgring Nordschleifén, így egyelőre nem születik több autós körrekord a legendás pályán.
Az utóbbi időben egyre több autógyártó reklámozta új sportkocsiját a Nürburgring Nordschleifén elért köridővel. Nem csak az olyan vérbeli sportkocsik futottak gyors köröket, mint a Nissan GT-R vagy a Porsche 918 Spyder, hanem az olyan sportos kompaktok eredményével is dicsekedtek a gyártók, mint amilyen a Honda Civic Type R, a Renault Megane RS vagy a Seat Leon Cupra.
Most egy ideig nem születik újabb körrekord, hiszen a Nürburgring Nordschleife több szakaszán is sebességkorlátozást vezettek be, méghozzá biztonsági okokból. Az élményautózásra befizetőknek eddig is limitálták a sebességét a technikásabb részeken, most azonban már a gyári tesztek esetében sincs kivétel. A pálya leggyorsabb szakaszain 200 és 250 km/órára korlátozta a tempót a vezetőség, pedig néhány sportautó akár a 300 km/órát is elérhetné.
A sebességkorlátozás alól a hírek szerint még az sem jelent kivételt, ha egy cég az egész pályát kibérli, és egyedül köröz az autójával. Az intézkedésre az adott okot, hogy idén tavasszal egy autóversenyen egy Nissan GT-R a levegőbe emelkedett, és a kerítésen átcsapódva a nézők között egy halálos áldozatot szedett. Igaz, ennek ellenére azóta már a túrakocsi-világbajnokság mezőnye is versenyzett a Zöld Pokolnak is nevezett pályán.
DIGITÁLIS MAGAZIN