Sportmotorok és háromhengeresek kapták az Év Motorja díjakat
Hír, 2015. június. 23.
Auto2

Több kategóriában is győztest hirdetett az International Engine of the Year zsűrije, az abszolút első helyet a BMW i8 hibrid hajtáslánca szerezte meg.

 

 

Műszaki paraméterek és saját tapasztalatok alapján osztja ki minden évben az Év Motorja kitűntetéseket az International Engine of the Year zsűrije. Több kategóriában is győztest hirdetnek, így a legkisebbek között általában a modern háromhengeresek, míg a nagyobb méretosztályokban a sportkocsik erőforrásai szerzik meg az első helyet.

 

 

Idén is elismerést szerzett a Ford ezer köbcentis háromhengerese, amely elsöprő fölénnyel nyert az Opel hasonló paraméterű egyliterese, és a BMW i3 kéthengeres hatótáv-növelője előtt. Az eggyel nagyobb méretosztályban a PSA Peugeot Citroën vadonatúj 1,2 literes, háromhengeres turbómotorja (képünkön) hasonló magabiztossággal utasította maga mögé a Volkswagen 1,4 literes TSI motorjának összes (turbós, turbós-kompresszoros, hibrid) változatát.

 

 

Az 1,4 és 1,8 liter közötti kategóriát ezúttal nem egy hétköznapi autó, hanem a BMW i8 hibrid rendszere uralta, a 362 lóerős hajtás pedig az abszolút elsőséget is megszerezte. A nagyobb méretosztályokban az Audi öthengerese, a Mercedes-Benz által készített legerősebb kétliteres, valamint a BMW M3 és M4 soros hathengerese győzedelmeskedett, a legnagyobbak között a McLaren 3,8 literese és a Ferrari 4,5 literese is elismerést szerzett. A Tesla elektromos hajtáslánca amellett, hogy a legjobb környezettudatos motornak bizonyult, abszolút sorrendben csak a hatodik helyen végzett.

 

Összesített eredmény

1. BMW 1,5 literes benzin-elektromos hibrid (362 LE) 274 pont

2. Ford 1 literes, háromhengeres turbó (100, 125 és 140 LE) 267 pont

3. PSA Peugeot Citroën 1,2 literes, háromhengeres turbó (110 és 130 LE) 222 pont

4. Ferrari 4,5 literes V8-as (570 és 605 LE) 221 pont

5. Mercedes-AMG 2 literes, négyhengeres turbó (360 LE) 177 pont

6. Tesla elektromos hajtás (380 és 700 LE) 157 pont

7. BMW M 3 literes, hathengeres turbó (431 LE) 133 pont

8. McLaren 3,8 literes biturbó V8-as (625, 650 és 675 LE) 93 pont

9. Audi 2,5 literes, öthengeres turbó (340 és 367 LE) 81 pont

 

Kategóriagyőztesek

1,0 literig: Ford 1 literes, háromhengeres turbó (100, 125 és 140 LE)

1,0-1,4 liter: PSA Peugeot Citroën 1,2 literes, háromhengeres turbó (110 és 130 LE)

1,4-1,8 liter: BMW 1,5 literes benzin-elektromos hibrid (362 LE)

1,8-2,0 liter: Mercedes-AMG 2 literes, négyhengeres turbó (360 LE)

2,0-2,5 liter: Audi 2,5 literes, öthengeres turbó (340 és 367 LE)

2,5-3,0 liter: BMW M 3 literes, hathengeres turbó (431 LE)

3,0-4,0 liter: McLaren 3,8 literes biturbó V8-as (625, 650 és 675 LE)

4,0 liter felett: Ferrari 4,5 literes V8-as (570 és 605 LE)

Zöld motor: Tesla elektromos hajtáslánc

Új motor: BMW 1,5 literes benzin-elektromos hibrid (362 LE)

Sportmotor: Ferrari 4,5 literes V8-as (570 és 605 LE)

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár