Bemutatkozott a Peugeot 308 GTi új generációja, amely kétféle teljesítménnyel és akár kétszínű fényezéssel is rendelhető lesz.
Az előző generációs Peugeot 308-ból is készült GTi kivitel, a most bemutatott utódot azonban már képességei révén is a sportkompakt-kategória legjobbjai közé sorolhatjuk. Az újdonságot 1,6 literes, négyhengeres, benzines turbómotorral szerelték fel, amely kétféle teljesítménnyel, 250 és 270 lóerővel kerül az autóba. A legnagyobb nyomaték mind a két esetben 330 Nm, amely 1900 és 5000 közötti fordulatszámon áll rendelkezésre.
A kisebb teljesítményű modell 6,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, míg az erősebbnek kereken hat másodperc is elegendő, ezt ráadásul Torsen önzáró differenciállal is felszerelték, amely a kanyarok kijáratánál jöhet különösen jól. Mind a két kivitel végsebességét 250 km/óránál korlátozták. Az alapmodell 18 colos kerekeken gördül, míg a 270 lóerős modell 19 colosakat kap, amelyre 235/35 méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsokat szereltek.
A 308 GTi külsejében is eltér az alapmodellektől, és a felfüggesztését is átalakították a Peugeot Sport mérnökei. A futóművet 11 milliméterrel ültették le, feszesebb rugókat és lengéscsillapítókat, valamint erősebb fékrendszert építettek be. Az utastérben kagylóüléseket találunk, a kis átmérőjű kormánykeréken pedig piros varrással jelölték a középső állást. A 308 GTi különlegessége, hogy olyan kétszínű fényezéssel is lehet rendelni, mint a Peugeot korábbi tanulmányautóit.
vagy olvasd digitális formában!