Megjelent az Alfa Romeo rég várt középkategóriás típusa, a Giulia, amely rögtön a több mint ötszáz lóerős csúcsváltozatában mutatkozott be.
Nagy megújulás előtt áll az Alfa Romeo, ennek első lépéseként mutatkozott be a márka új középkategóriás modellje a frissen felújított aresei múzeumban, amely június 30-án nyitja meg ismét kapuit. A 159-es utódját a Giulia névre keresztelték, és jellegzetesen olaszos formavilágú négyajtós karosszériával látták el, amely az Alfa Romeo tipikus frontrészét viseli magán. Az újjászületés jegyében az Alfa Romeo emblémáját is finoman átdolgozták.
A formáján kívül a vezetési élményt is rendkívül fontosnak tartották az Alfa Romeo tervezői, ezért a Giulia a közvetlen elődeivel ellentétben ismét hátsókerék-hajtású (helyette opcióként összkerékhajtás választható), a súlyelosztása pedig az ideális 50-50 százalék az első és a hátsó kerekeken. A karosszériához alumíniumot, valamint szénszálas és kompozit anyagokat használtak fel, így kevesebb, mint 3 kilogramm jut egy lóerőre. Előre kettős keresztlengőkaros, hátulra multilink felfüggesztést szereltek, és a kormánymű is a kategória legközvetlenebbje lesz.
Az új Giulia elsőként a Quadrifoglio Verde csúcsváltozatában mutatkozott be, amelyet a Ferrari közreműködésével tervezett, alumíniumból készült, dupla turbós V6-ossal szereltek. Az 510 lóerős teljesítményre képes sportmodellről csak annyit árultak el, hogy 3,9 másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra, így olyan konkurensek ellen is felveheti a küzdelmet, mint a BMW M3 vagy a Mercedes-AMG C 63, miközben a hengerlekapcsolás-technikának köszönhetően takarékos is tud lenni. A csúcsmodellt négy kipufogóvéggel, diffúzorral, elöl 245/35, hátul 285/30-as abroncsokkal és 19 colos kerekekkel szerelték fel.
A gyári videón egy kis bevezető után a V6-os Giulia hátborzongató hangja is hallható:
Az alapmodellek újonnan fejlesztett négy- és hathengeres motorokat kapnak, ám ezekről eddig semmit sem tudni. Az utastérben minden a vezető köré épült, a belső teret kiváló minőségű szövet és bőr borítja, a burkolatok fából és szénszálas anyagból készültek. A legtöbb funkció a kormánykerékről kezelhető, így a startgomb is itt kapott helyet, míg a középkonzol alján két tekerőgombbal irányítható az infotainment és az üzemmód-választó. Az utóbbi az Alfa Romeónál a DNA névre hallgat, és takarékos, normál, dinamikus és verseny módok közül választhatunk rajta. Az új Giulia az őszi frankfurti autószalonon mutatkozik be a közönségnek.
DIGITÁLIS MAGAZIN