Három különböző kategóriájú autó, a Fiat Panda Cross, a Hyundai i20 és a Škoda Superb töréstesztjének meglehetősen eltérő eredményét hozta nyilvánosságra az Euro NCAP.
Különböző kategóriából érkeztek és különböző eredménnyel zárták a töréstesztet azok az újdonságok, amelyek eredményét a legutóbb nyilvánosságra hozta az Euro NCAP. Az autók biztonságát vizsgáló független szervezet elismerően szólt a Škoda Superb új generációjáról, hiszen nem csak öt csillagot szerzett a méretes limuzin, de a kategóriatársak között is kiemelkedik az eredménye. Az autót pedig olyan biztonsági rendszerekkel is felszerelték, mint az automatikus vészfékező rendszer és a többszörös ütközést megakadályozó rendszer.
Eggyel kevesebb, négy csillagot szerzett a Hyundai i20, ez azonban a jelenlegi, szigorított körülmények között egyáltalán nem mondható rossznak. Az Euro NCAP képviselője kiemelte, hogy a koreai kisautó alapvetően jól teljesített a törésteszteken, de a városi vészfékező rendszer hiánya miatt nem kapott elég pontot az öt csillaghoz. A Hyundaihoz hasonlóan az új Mazda2 és a harmadik generációs MINI is négy csillaggal zárta a legújabb törésteszteket.
Az elvárások alatt teljesített azonban a Fiat szabadidős minije, a Panda 4x4 alapjára épülő Panda Cross. A típus nem új modell, hiszen az eredetijét 2012-ben mutatták be, és ezúttal nem kápráztatta el a szakembereket. A Pandához ugyanis kevés vezetéstámogató rendszer érhető el, de nem csak emiatt szerepelt gyengén. A félig átfedéses ütközéskor ugyanis a vezető, a teljes átfedéses teszten pedig az első utas felső teste sérült meg veszélyesnek mondható mértékben.
DIGITÁLIS MAGAZIN