Turbómotorral újult meg a Kia cee’d
Hírek, 2015. június. 27.
AS

Finoman módosított külseje mögött új, 1 literes turbómotorral és akár duplakuplungos automatával érkezik a Kia európai slágermodelljének ráncfelvarrott változata.

 


A Kia bemutatta az Európában, európai igények szerint fejlesztett és a szlovákiai Zsolnán gyártott kompakt cee’d modell frissített változatát. Az ötajtós, nagy csomagterű kombi és sportos háromajtós kivitelben készülő autó külsejéhez csak finoman nyúltak hozzá, megtartva a márkára jellemző „tigrisszáj” alakú hűtőmaszkot, a sárvédőkre átnyúló fényszórókat és a ködfényszórók formavilágát. Az újdonságot csak az eddiginél szögletesebbre szabott lökhárító és a hűtőmaszk ovális rácsozata különbözteti meg a korábbiaktól.


A cee’d modellpalettájának hátsó kialakítása is hasonlóan visszafogott változásokon esett át. Átalakult és új fényvisszaverő elemeket kapott a hátsó lökhárító, átrajzolták a hátsó lámpák betéteit, amelyekben immár LED-ek világítanak. Az új modellhez természetesen új mintázatú 16 és 17 colos könnyűfém felniket is terveztek.

 


A finom módosítások az utasteret sem hagyták érintetlenül, ahol a műszeregységet, a légbeömlőket és a műszerfal felső részét immár krómkeretbe foglalták, de az utastér számos más pontján, így például a váltókaron is találunk új, krómozott betéteket. A dízelmotoros cee’d modelleken javítottak az utastér zaj- és rezgéscsillapításán, további hang- és rezgéselnyelő burkolatokat építettek be, így azok jóval csendesebbek, mint korábban.


Az új cee’d felszereltségét immár olyan szolgáltatásokkal bővíthetjük, mint az opciós táblafelismerő rendszer, de a holttérfigyelő és sávelhagyásra figyelmeztető mellett a tolatáskor a keresztirányú forgalmat figyelő rendszer is rendelhető. Az autóhoz eddig is elérhető automatikus parkoló-asszisztenst is továbbfejlesztették, amely immár nemcsak párhuzamos, de merőleges parkolásra is képes, sőt a kiállási funkcióval nemcsak be, de ki is képes állni a szűkössé vált parkolóhelyről. Az új cee’d vadonatúj TomTom navigációs rendszert is kapott, amelyben az eddigiek mellett valós idejű forgalmi információk, sebességmérés-jelzés, illetve időjárás-jelentés is megtalálható.

 


Az átdolgozott és immár Euro 6-os motorpaletta legnagyobb újdonsága az 1 literes, háromhengeres és turbófeltöltővel felszerelt benzines T-GDI erőforrás. Az új motor alapkivitelében 100 lóerős teljesítményt és 172 Nm maximális nyomatékot ad le, utóbbi 1500 és 4000/perc fordulatszám között rendelkezésre áll, ami szinte minden menetkörülmény közötti rugalmasságot ígér. Ugyanez a motorblokk kapható lesz növelt, 120 lóerős teljesítményszinttel is, de az új cee’d emellett változatlanul kapható lesz a régebbi 1,4 és 1,6 literes benzinmotorokkal, illetve a 90 lóerős 1,4-es, a 110 lóerős, valamint a 136 lóerősre izmosított 1,6-os dízelmotorokkal is.


A Kiánál a frissített cee’d modellben debütál a Hyundai konszern vadonatúj hétfokozatú, duplakuplungos automata váltóműve. A DCT névre keresztelt egység a hagyományos automatáknál jóval takarékosabb üzemet, a kézi kapcsolás gyorsabb reakcióidejével pedig sportos vezethetőséget kínál. Az új automata kizárólag a 136 lóerős 1,6-os CRDi motorhoz rendelhető.

 


A típus megújulása nem kerülte el a spotos GT modelleket sem, amelyek megőrizték a korábbi formavilágot, az új változat kívülről elsősorban vadonatúj formájú 18 colos könnyűfém kerekeiről ismerhető fel. Belül új az egyenesre vágott aljú kormánykerék, alumínium indítógomb és az ablakemelők krómkerete jelenti az újdonságot, de az új virtuális hanggenerátorral még az utasok számára is élvezetesebbé válik a GT. A motortérben az 1,6 T-GDI motor új turbót kapott, amelynek köszönhetően javult az alacsony fordulaton jelentkező rugalmasság és az autó gázreakciója is. A változatlanul 204 lóerős GT a változtatások hatására egytized másodperccel hamarabb (7,7 s helyett 7,6 s) éri el a százas tempót.


A megújult Kia cee’d 2015 őszén a Genfben bemutatott GT Line sportcsomaggal együtt érkezik meg a márkakereskedésekbe és természetesen az új modellekre is érvényes a márka páratlan 7 év vagy 150 ezer kilométeres garanciája.

 




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár