A Nissan egy különleges Leaf modellt mutatott be, amelynek továbbfejlesztett meghajtási rendszere már az elektromos autók következő nemzedékét vetíti előre.
A GreenCarReports beszámolója szerint Jokohamában, a Nissan részvényesei számára nemrégiben megtartott közgyűlésén két különleges Leaf modellt is bemutattak a gyár képviselői. Egy fehér színű autóban a vállalat legújabb, kísérleti önjáró technikáit építették be, ennél viszont sokkal többet ígér az a különleges formavilágú Leaf, amely nemcsak külsejében, de annak technikájában is jelentősen eltér a sorozatgyártásban kapható modelltől. A kék fényezésű autó oldalán a „Továbbfejlesztett Elektromos Autó” felirata volt olvasható a Nissan jól ismert „Zéró Emissziós Jármű” felirata felett.
A tájékoztató során Carlos Ghosn, a Renault-Nissan csoport vezetője a jövőre nézve annyit árult el, a fejlesztők dolgoznak a Leaf akkumulátorain azért, hogy azt olyan szintre juttassák el, amely már összehasonlítható a ma kapható, hagyományos belsőégésű motorokkal szerelt autókkal.
A fotók alapján úgy tűnik, a kék „kísérleti” modell alacsonyabb, mint a most kapható kivitel, de annak alsó részét szénszálas anyagokkal burkolták be, amely mögött vélhetően egy a mostaninál vékonyabb akkucsomag húzódik a padló alatt. Feltűnőek az alacsonyabbra húzott légterelők, amelyek körbefutnak az autó oldalán is, de LED nappali menetfények is kerültek az új autóra.
„A bal oldalamon látható autó a Nissan által fejlesztett legújabb hardvereket és szoftvereket kapta meg” – mutatott Ghosn a fehér autóra. „A jobbomon álló autó egy másik technológiai áttörést jelent” – mutatott rá a kék autóra. „Ez azt jelképezi, hogy az akkumulátorok módosításával milyen messzire tudjuk nyújtani az elektromos autók hatótávját. A Nissan új anyagokkal és kémiai megoldásokkal kísérletezik azért, hogy vékonyabb, könnyebb és olcsóbb akkukat tudjon előállítani. Látjuk már azt a napot, amikor valaki teljesen feltöltött elektromos autójával úgy hagyja el reggel otthonát, hogy napközben minden fenntartás nélkül tudja használni autóját… majd este még mindig bőséges hatótávval érkezik haza.”
A beszédet követően egy videót is bemutattak, amely alátámasztva ezt a történetet, egy közeli jövőben élő olyan fotós napját követi nyomon, akinek ilyen típusú autója van. A filmben szereplő autó kezdeti hatótávja 544 kilométert mutat ugyan, ám ez minden bizonnyal az engedékenyebb japán mérési szabvány szerinti érték, ennek ellenére a valóshoz közeli érték is valahol 350 és 420 kilométer közé tehető.
A film bemutatását követően Ghosn azt is elárulta, még idén tesznek lépéseket az elektromos autók hatótávjának növelése érdekében. Ezzel a vezető vagy azt mondta, még idén megismerhetjük a nagyobb hatótávval rendelkező Nissan Leaf következő generációját, vagy jelentősen fejlesztik a mostani autó akkurendszerét.
Az azonban biztos, hogy a Leaf új generációja külsejében biztosan nem sokban hasonlít majd a bemutatott kék kísérleti autóhoz, hiszen a jelentősen alacsonyabb autó kevésbé felelne meg a piaci igényeknek és kevésbé praktikus. Vagyis az autó kizárólag annak bemutatására szolgált, hogy megmutassa, a Nissan továbbra is az elektromos autók vezető márkája kíván maradni.
DIGITÁLIS MAGAZIN