A márkára jellemző formával, modern műszerfallal, könnyebb karosszériával és takarékosabb motorokkal jelent meg az Audi A4 új generációja.
A formája az eddigi széria evolúciója, ezúttal azonban mégsem modellfrissítésen, hanem generációváltáson esett át az Audi A4. Az újdonság stílusa és méretei ugyanis nem változtak számottevően: a négyajtós lépcsőshátú és ötajtós Avant kombi kivitelben bemutatott A4 karosszériája három centivel hosszabb, 4,73 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,42 méter magas, a tengelytávolság két centiméterrel 2,82 méteresre növekedett. A kombi csomagtartója 505 literes, amely a hátsó ülések ledöntésével 1510 literesre bővíthető.
Széria a xenonfényszóró, felárért pedig kétféle teljesen LED-es fényszóró közül választhat a vásárló. Az új hosszmotoros padlólemezre épülő autó az alumínium használatának köszönhetően 120 kilogrammal kevesebbet nyom az elődjénél a mérlegen, és a lépcsőshátú modell 0,23-as légellenállási együtthatója is kiemelkedő érték. Az utastérben a Q7 mintájára megtaláljuk a műszerfal teljes szélességében végigvonuló, huzatmentes szellőzőnyílást, valamint az opcióként kérhető virtuális műszeregységet. A tempomat újdonsága, hogy a navigációs rendszer adatai alapján önállóan lassít, ha lakott területre érünk.
A motorkínálat az 1,4 literes TFSI benzinmotorral indul, 150 lóerős teljesítménnyel és 4,8 l/100 km-es átlagfogyasztással. A 2.0 TFSI Ultra kivitele még ennél is takarékosabb, hiszen 190 lóerős teljesítménye ellenére 4,7 litert fogyaszt száz kilométeren. A legerősebb benzines jelenleg ennek a motornak a 245 lóerős változata. A dízelek kínálata a 2.0 TDI 122 lóerős kivitelével indul, amely később csatlakozik a választékhoz, addig a 150 és 190 lóerős modellek érhetők el. A 3.0 TDI is kétféle teljesítménnyel készül majd: 218 és 272 lóerővel, az utóbbi elképesztő 600 Nm nyomatékot vonultat fel.
vagy olvasd digitális formában!