Sosemvolt BMW túrakocsi olasz stílusban
Bemutató, 2015. július. 1.
AS

Olasz stílusú karosszériát kapott a BMW egyik különleges túrakocsija, a hatvanas évek végén készült Glas 3000 V8 by Frua, amelyből mindössze ez az egyetlen példány létezik.

 

 

A BMW legérdekesebb autóit időnként nem is házon belül készítették, hanem önálló karosszériaépítők munkái. Miután egy kis német autómárka, a Glas 1966-ban a BMW tulajdonába került, a 3000 V8-as modell gyártása tovább folyt, de már BMW-Glas márkanéven, BMW-emblémával. A tulajdonosváltás pedig kiváló okot szolgáltatott a több Glas modell formatervét is jegyző olasz karosszériaépítő mester, Pietro Frua számára ahhoz, hogy újraálmodja a 3000 V8-as stílusát.

 

 

Az eredmény egy minden téren egyedi autó lett, a Frua karosszériás BMW-Glas 3000 V8 ugyanis végül csak egyetlen példányban készült el. A ferdehátú karosszéria nem emlékeztetett sem a Glas, sem a BMW akkori típusaira, de a BMW-emblémákról, és természetesen a vese alakú hűtőmaszkról azonnal felismerhető maradt. A karcsú, mégis agresszív formatervnek köszönhetően pedig olyan nagyágyúkkal is felvehette volna a versenyt, mint az Iso Grifo és a Maserati Ghibli.

 

 

Több autókiállításra is elvitték a prototípust, így 1967-ben Frankfurtban és Párizsban, 1968-ban Genfben, végül 1969-ben Barcelonában csodálhatta meg a közönség. A különböző alkalmakkor különböző fényezésben mutatta be a kocsit a BMW: a párizsi szalonon világos metálkék, a barcelonai kiállításon pedig vörös színben. Első tulajdonosához ez után került az autó, az andalúziai gyűjtő garázsában húsz éven át, egészen a haláláig állt, ekkor egyik hűséges alkalmazottja vásárolta meg. A közelmúltban felújították az autó belső terét, a fényezését pedig az eredeti ezüstre cserélték, így a 64 950 kilométert futott autó kiváló állapotnak örvend. Az RM Auctions kínálatában megtalálható kocsi értéke legalább 400 ezer euró.

 

 

A BMW-Glas 3000 V8 háromliteres, nyolchengeres motorját három Solex karburátorral szerelték fel, a legnagyobb teljesítménye 160 lóerő. A sebességváltója négyfokozatú, mind a négy kereket tárcsafék lassítja, és míg elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztést találunk spirálrugókkal, addig hátulra laprugós De Dion tengely került. A kiállításokon aratott sikere ellenére a BMW-Glas 3000 V8 by Frua mégsem jutott el a sorozatgyártásig, a BMW ugyanis inkább a 3.0 CS modelljének bemutatására koncentrált, amely a későbbi 6-os sorozat ősének számít.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár