Olasz stílusú karosszériát kapott a BMW egyik különleges túrakocsija, a hatvanas évek végén készült Glas 3000 V8 by Frua, amelyből mindössze ez az egyetlen példány létezik.
A BMW legérdekesebb autóit időnként nem is házon belül készítették, hanem önálló karosszériaépítők munkái. Miután egy kis német autómárka, a Glas 1966-ban a BMW tulajdonába került, a 3000 V8-as modell gyártása tovább folyt, de már BMW-Glas márkanéven, BMW-emblémával. A tulajdonosváltás pedig kiváló okot szolgáltatott a több Glas modell formatervét is jegyző olasz karosszériaépítő mester, Pietro Frua számára ahhoz, hogy újraálmodja a 3000 V8-as stílusát.
Az eredmény egy minden téren egyedi autó lett, a Frua karosszériás BMW-Glas 3000 V8 ugyanis végül csak egyetlen példányban készült el. A ferdehátú karosszéria nem emlékeztetett sem a Glas, sem a BMW akkori típusaira, de a BMW-emblémákról, és természetesen a vese alakú hűtőmaszkról azonnal felismerhető maradt. A karcsú, mégis agresszív formatervnek köszönhetően pedig olyan nagyágyúkkal is felvehette volna a versenyt, mint az Iso Grifo és a Maserati Ghibli.
Több autókiállításra is elvitték a prototípust, így 1967-ben Frankfurtban és Párizsban, 1968-ban Genfben, végül 1969-ben Barcelonában csodálhatta meg a közönség. A különböző alkalmakkor különböző fényezésben mutatta be a kocsit a BMW: a párizsi szalonon világos metálkék, a barcelonai kiállításon pedig vörös színben. Első tulajdonosához ez után került az autó, az andalúziai gyűjtő garázsában húsz éven át, egészen a haláláig állt, ekkor egyik hűséges alkalmazottja vásárolta meg. A közelmúltban felújították az autó belső terét, a fényezését pedig az eredeti ezüstre cserélték, így a 64 950 kilométert futott autó kiváló állapotnak örvend. Az RM Auctions kínálatában megtalálható kocsi értéke legalább 400 ezer euró.
A BMW-Glas 3000 V8 háromliteres, nyolchengeres motorját három Solex karburátorral szerelték fel, a legnagyobb teljesítménye 160 lóerő. A sebességváltója négyfokozatú, mind a négy kereket tárcsafék lassítja, és míg elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztést találunk spirálrugókkal, addig hátulra laprugós De Dion tengely került. A kiállításokon aratott sikere ellenére a BMW-Glas 3000 V8 by Frua mégsem jutott el a sorozatgyártásig, a BMW ugyanis inkább a 3.0 CS modelljének bemutatására koncentrált, amely a későbbi 6-os sorozat ősének számít.


