Megújult a Fiat 500
Bemutató, 2015. július. 3.
AS

Bemutatása óta most először újult meg alaposan a Fiat retró stílusú kisautója, az 500-as, amelyet kívül-belül frissebb formába hoztak.

 

 

2007-ben mutatkozott be a Fiat retró stílusú kisautója, az 500-as pedig az eltelt idő alatt több apró módosításon esett át, de csak most kapta meg az első átfogó modellfrissítését. Az elmúlt nyolc évben több mint másfélmillió példány kelt el belőle, ezért nem lett volna szüksége nagy változtatásokra, mégis a tervezők összesen 1800 ponton módosították a divatos kiskocsit.

 

 

Az eredeti forma úgy változott meg, hogy lényegében változatlan maradt. Újak a lökhárítók, így két centiméterrel 3,57 méteresre bővült az 500-as hossza, a karosszérián pedig több a krómdíszítés. Enyhén megváltozott az első fényszóró, alatta diódás nappali menetfényt találunk, ahogyan az új hátsó lámpák is LED-esek. A karosszéria összesen tizenháromféle színben választható, kétszínű fényezéssel vagy különböző mintákkal díszítve is.

 

 

A belső térben a középkonzolon fedezhetünk fel változásokat, azt ugyanis felkészítették a Fiat ötcolos érintőképernyővel ellátott infotainment egységének fogadására. A műszeregység a Magnetti Marelli által fejlesztett és gyártott, hétcolos színes képernyős változatban is rendelhető. Az utastérben újfajta kárpitok közül lehet választani, a bőrülések fekete, bordó vagy dohánybarna színűek lehetnek.

A Pop alapmodell is jól felszerelt, hiszen hét légzsák, ESP, emelkedőn való elindulást segítő rendszer, valamint Bluetooth és USB kapcsolatos, hat hangszórós rádió jár hozzá, miközben a Lounge modellben az infotainment már érintőképernyős, amelyhez TomTom navigációs rendszer választható.

 

 

Műszaki téren keveset változott az 500-as, a motorkínálat továbbra is az 1,2 literes, 69 lóerős négyhengeres, a 900 köbcentis, 85 vagy 105 lóerős, turbós kéthengeres benzines, illetve az 1,3 literes, 95 lóerős turbódízel erőforrásokból áll, egyes piacok számára pedig elérhető maradt az 1,4 literes, 100 lóerős benzinmotor és a 900 köbcentis Twinair motor 65 lóerős kivitele. Minden modell teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát, opcióként Dualogic robotizált váltó és gázüzemű kivitel is választható lehet. Az 500-as vezetését jobb zajszigetelés és erősebb fékek teszik kellemesebbé.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár