Nem az i30 Turbo lesz a Hyundai kompaktkínálatának legsportosabb modellje, a márka tesztközpontjában már javában zajlik az „N” szériás változat próbája.
Miután az év elején az i30 sorozat ráncfelvarrásával egy időben bemutatták a 186 lóerejével és 265 Nm maximális nyomatékával inkább enyhén sportosnak nevezhető i30 Turbo változatot, a márka Nürburgringen felállított tesztközpontjának közelében újra feltűnt egy álcázott példány, amely arra enged következtetni, hogy a Hyundai egy valódi, keményebb sportváltozatot is készít kompakt modelljéből.
A most felbukkant autó szemmel láthatóan még nem végleges karosszériát kapott, hiszen a prototípus még a frissítés előtti hűtőmaszkot viseli, ennek ellenére már láthatóak rajta azok a jelek, mint a módosított első légterelők, amelyek jóval alacsonyabban húzódnak, mint az i30 alapváltozatán. Oldalt a hatalmas felnik mögötti féktárcsák és piros féknyergek árulkodnak, hátul pedig két kipufogóvég kapott helyet.
A motortérben várhatóan legalább 240-250 lóerős teljesítményre képes erőforrás dolgozhat, amely vagy a mostani 1,6-os T-GDI turbómotor továbbfejlesztéseként kerül a kínálatba, vagy a Hyundai Genesis Coupe modellben nemrég megszüntetett 2,0 literes T-GDI erőforrását használják fel erre a célra.
A Hyundai még 2013 végén, a rali-világbajnokságba visszatérésével egy időben jelentette be, hogy létrehozza az „N” sportmárkát, amely a bajnokságban versenyző i20 WRC modell fejlesztése mellett, annak tapasztalatait felhasználva fokozatosan kiépíti a márka valódi sportautóinak kínálatát, amelynek egyik első képviselője az i30 „N” lehet, amely a Hyundai koreai Namyang központi fejlesztőbázisának kezdőbetűje.
Forrás: hyundaihirek.com
vagy olvasd digitális formában!