Ősztől ismét lehet új Ladákat vásárolni Magyarországon, az importőr jobb minőségű, megfelelő felszereltségű autókat ígér kedvező áron.
Hamarosan újraindul a Lada hivatalos forgalmazása Magyarországon, az új importőr pedig a Lada Hungary, amelyet a Duna Autó tulajdonosai alapítottak. A tárgyalások tavaly kezdődtek a gyártóval, amely szigorú minőségi és pénzügyi követelményeket állított, majd a megállapodást idén július elsején írták alá: a Lada európai visszatérésének a magyarországi piac lesz az első állomása.
Szemléletváltás után visszatérés
A 350 négyzetméteres központi márkakereskedés már épül, és november első napjaiban nyílik meg az óbudai Zay utcában, a Duna Autó tizenegyedik szalonjaként. Az importőr jelenleg az országos márkakereskedői és szervizhálózat kiépítésén dolgozik, a tervek szerint négy autószalont és négy szervizpontot hoznak létre. Az új vásárlók mellett számítanak az országban regisztrált mintegy 70 ezer Lada-tulajdonosra is, hiszen egészen a hetvenes évekbeli modellekig visszamenőleg rendelhetők lesznek gyári alkatrészek! A Lada egyébként nagy változáson ment át az elmúlt időben. 2013-ban a General Motors egyik korábbi vezetője, Bo Andersson lett a márka elnök-vezérigazgatója, a híresen szigorú szakember pedig igen kemény tempót diktál, és személyesen ellenőriz minden részletet. A vezető formatervező az a Steve Mattin lett, akinek a nevéhez olyan típusok megalkotása fűződik, mint a Mercedes-Benz M-osztály és GL, valamint a Volvo S60, V60 és XC60.
Széles kínálat, tartós technika
A forgalmazás három típus összesen kilencféle változatával indul. A Lada belépőmodellje a Granta lesz, amely négyajtós lépcsőshátú és ötajtós ferdehátú karosszériával készül. A Kalina kisautó második generációja ötajtós és kombi kivitelben érkezik, az utóbbi három centivel emelt hasmagasságú, szabadidős Cross változatban is elérhető lesz. A klasszikus Niva immár Lada 4x4 néven kapható, az újonnan bemutatott Urban változata modernebb külsővel és gazdag felszereltségével hódít, ráadásul a hazájában máris olyan népszerű, hogy nem tudnak eleget gyártani belőle. A Granta és a Kalina modellekből Sport kivitel is készül, ezeket a Lada motorsport-részlege építi át sportfutóművel, sportkipufogóval, erősebb fékekkel, nagyobb teljesítményű motorral és sportosabb külső-belső megjelenéssel. A kínálatban a Lada saját 1,6 literes, négyhengeres benzinmotorjának nyolc- és tizenhat szelepes változatait találjuk, az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát teljesítő erőforrások teljesítménye várhatóan 85 és 105 lóerő lesz. Az ötfokozatú kézi helyett automata sebességváltót is lehet választani.
Modern típusok, ígéretes árak
Jövőre még izgalmasabb modellekkel bővül a Lada választéka. Már megkezdődött a vadonatúj Vesta próbagyártása, szeptemberben az orosz piacra szánt változatot már sorozatban termelik, míg az európai specifikációjú modellek jövőre érkeznek meg: a bemutatót tavasszal tartják, a kereskedésekbe nyárra kerül. Szériagyártásig jut az X-Ray is, a kompakt szabadidő-autót eleinte csak fronthajtással kínálják, hiszen elsősorban aszfaltra szánják. Igazi terepjárónak megmarad a Lada 4x4, amelyből két éven belül elkészül az eredetit idéző stílusú, de modernebb új generáció. A Niva nevet egyébként jelenleg a General Motors és a Lada által közösen gyártott Chevrolet-modellre használhatják, de a márka európai kivonásával elképzelhető, hogy ismét a Ladához kerül a jól ismert típusjelzés. Az importőr a korábbinál lényegesen jobb minőségű és megfelelő felszereltségű autókat ígér, a kötelező két évnél hosszabb garanciaidővel, és bár az árakat csak szeptemberben hozzák nyilvánosságra, annyit elárultak, hogy nemcsak ár-érték arányban, hanem abszolút értelemben véve is versenyképes árakra számíthatunk. A forgalmazó célja ugyanis az, hogy a Lada márka ismét azt jelenthesse Magyarországon, amit egykor jelentett: tömegek számára elérhető mobilitást.
vagy olvasd digitális formában!
